Úszóteszt + elmélkedés

2010.12.11. 21:47

 Elég rég nem úsztam már, ha mozgok mostanában akkor inkább futok.

Na, ennek ellenére ma lenéztem az uszodába, ahol szépen lenyomtam egy sac/kb 4 kilit a vízben ami nagyjából az Ironman táv úszása.

Meglepő módon igen jól ment, a nálam szokásos kb. háromnegyed óra / féltáv (1,9 km) és másfél óra / egész IM úszótáv (3,8 km) sebességet teljesen nyugodtan hoztam, és mindig azt érzem, hogy az úszás nálam picit meditatív jellegű dolog is. A hosszú távú úszásnak tényleg van egy ilyen érdekes - akár hormonális szintű agyi - hatása is főleg ha legalább két órát mész / alkalom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr62509880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DSipi 2010.12.20. 20:56:22

Szevasz Witch!

A jövő évi versenyek időpontjával kapcsolatban szeretnék kérni egy megerősítést. Szeretnék nevezni az ironmanre, de csak akkor ha kellő időt tudok szakítani a felkészülésre és kellő versenyen tudok előtte indulni. Mivel idén július 30.án rendezik az ironmant ezért előtte egy maratont illetve egy féltávot gondoltam főversenynek, kiegészítésnek pedig pár félmaratonok és pár rövidtávot. Keresgéltem a neten és szomorúan láttam, hogy idén nem lesz Orfűn féltáv. Csak egy rövidtávú verseny lesz az is szeptemberben tehát egy hazai helyszín máris kiesik a felkészülésből. A kérdésem az lenne hogy van itthon még olyan helyszín ami 70.3as és beleillik a felkészülésbe vagy egyedüli megoldás marad a st. polteni 70.3as verseny május végén? Vagy lesz féltáv Orfűn is csak még nem tették ki a homepagere? Válaszodat előre is köszi!
Üdv

DSipi

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.12.21. 09:39:48

@DSipi: Szia!
én úgy láttam a triatlon.hu-n, hogy június 25-26-ra ki van írva egy középtávú triatlon ob. Azt nem írták, hogy hol lesz, pedig engem is érdekelne már, hogy tervezhessem a 2011-es évem :-)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.12.21. 10:49:59

@DSipi:

Tudtommal még próbálják megfűzni Orfűt hogy rendezzenek. Udvarolgatnak...

Szerény véleményem szerint egyébként a középtáv a legalkalmasabb a hosszútávú erő-állóképességi tömegsport kialakítására. + minden olyan hely ami szép (pl. Balatonfüred, bármi a Balatonon, vagy valami tónál..)

(Persze a - nagyatádi - hosszútávnak kétségtelenül szinte történelmi bázisa van, és ez is jó)

Én nagyon örülnék az orfűi középtávnak, fantasztikus volt ott bringázni, tiszta eufória - nagyon élveztem.

Ja, imádom az olimpiai távú versenyeket is!(eddig talán ez a táv jött be legjobban)

St. Pöltenről írok még pár összefoglalót, mert azon indulok.

Remélem Orfűn is! Fantasztikus volt tavaly!

DSipi 2010.12.21. 22:07:00

Köszi a válaszokat!

Igen én is láttam azt a júni 25-26.ai időpontot, szerintem maradok annál az időpontnál akárhol is rendezik majd. A külföldi verseny meg marad 2012re :)

Üdv
süti beállítások módosítása