IRONMAN OB beszámoló

 

  

Avagy a nagyatádi XX. jubileumi Hosszú-Ironman-távú Országos Triatlon Bajnokság SZEMÉLYES versenybeszámolója

3800 méter úszás - 180 km bringa - 42,1 km maratoni futás

Időpont: 2010. Augusztus 14. 
Helyszín: Nagyatád
Időjárás napközben: max 33 fok, magas páratartalom (75%)

-1. Nap:

Tökéletesen klappoltak a dolgok, kellően pihent voltam, az előző napi alvás is jól ment. Figyeltem arra hogy folyamatosan igyak, egyek. (szénhidrát, víz, ilyesmi)

A hagyományosan a versenyhez tartozó cuccolásról most nem beszélek, mert ugye a triatlon az egy fél logisztikai akadémia mindenkinek, és egyéb dolgokat el kellett intézni (úgy mint versenycuccok leadása, chip checkolás, stb), fejtágítások meghallgatása, nyitóünnepség, és a klub összeröffenése (újabb tanácsok, és tippek megbeszélése), majd ahogy végeszakadt a BEAC megbeszélésnek eleredt az eső. Indulás vissza Gyékényesre, egy szinte valószerűtlenül tomboló viharban! Villámok, nappali fény, szinte átláthatatlan esőfüggöny alatt teljes erőből gőzölgő aszfalt!

Szép belépő.... Hogy lesz itt holnap verseny?

Gyékényesen még ettem egy adag tésztát és egy adag rizst és C vitamint (mivel elfelejtettük berakni a spéci (nem a sima, mit sem érő, multi cégek által gyártott nulla dózisú) multivitamint) De sajnos otthon maradt. Este lefekvés előtt ittam pár nagy korty (max 2-3 dl) erősítőt a Varga Kékburgundi-át. Sokan nem is tudják hogy az országban van rendes burgundi szőlő. Hozzáteszem a Késői szüretelésű Aranymetszés Olaszrizlingjük (ami szinte csak jogilag, egy pár nap differencia miatt nem hívható Jégbornak) szerintem Magyarország legjobb bora, kategóriákon felül. No de úgy éreztem a vörös most jobb a triatlon előtt. Szépen el is vágott, úgy aludtam mint a bunda, ez ilyenkor elsődleges. Ja igan, behűtöttük a vizet, jégakkukat, az izotoniás italt kulacsban. Alvás.

A verseny napja, a D-nap:

Hajnali 3 óra 45 perc - ébresztő.

Szépen kialudtam magam, hajnali 4-re már megettem egy adag spagettit, és egy adag rizst is, és ittam is. Elindultunk a rajthoz.

6 óra 35 perc:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bedepóztam, beraktam a bringát, stb.

Fél órával a verseny előtt még ittam egy direkt verseny előtti izo szerű port (két csomagot kevertem bele fél liter vízbe). Illemhelyiség meglátogatása, majd kis bemelegítés. (inkább fordítva)

Bejelentik hogy nem neoprénes az úszás mert 25 fokos a víz. "Uhhhhhhh bazzeg" - jön a tömegből. Minden felé emberek, hihetetlen tömeg, főképp ha triatlon verseny szinten nézzük. Végül is ezer versenyző(!) a váltóval együtt + a kísérők.

A víz kellemes, kimondottan meleg! Alig látni valamit a vízből, óriási ködszerű pára mindenhol. Azt se látni hogy ez egy tó, lehetne 20 méteres is, mert kb. annyi látható belőle. Kis bemelegítés a vízben, majd vissza a starthelyre:

6 óra 50 perc:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 óra 55 perc:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 óra 59 perc:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 óra 00 perc:

Indul a verseny. Éppen azon tanácskoztak a szervezők hogy így nem indítják el a rajtot mert szinte semmit nem lehet látni. Ekkor azonban elsül az ágyú, és mindenki belerohan a vízbe. Az elején erősen kerülgetjük egymást, de fél körrel a kezdés után már elkezd nyúlni a mezőny. Vettem egy úszószemüveget még a megnyitó előtt, nem volt időm kipróbálni csak a versenyen. Ez nem ajánlott dolog, de végül be voltam biztosítva mert ott volt a közelben a régi szemüvegem is ha nem jönne be az új. De szerencsére bejött. Annyi gond volt vele hogy kb háromnegyed óra után bepárásodott, ami az eleve adott tömény pára mellett, ami hihetetlenül lecsökkentette a látótávolságot, még a maradékot is negyedelte.

Egy két pofont kaptam azért az úszás közben, de általában megpróbált mindenki vigyázni egymásra. Jut eszembe, a szemüveg párásodási problémáját megoldotta egy hirtelen húzással az akitől olyat kaptam hogy a fél szemüveg lefordult a fejemről. Szépen menet közben visszaraktam, onnantól egész jól láttam. (ez relatív: a "majdnem látótávolság" a két méterről legalább 5-re emelkedett a bal szememnél)A 3800 méteres táv felénél (egy kör után) ki kell futni, és vissza egy kapun át. Itt megragadtam az alkalmat, és megigazítottam a szemüveget. Majd szépen vissza a tóba.

Jó ötlet volt, innentől nagyon szépen láttam (abból amennyit a mindent elnyelő tó feletti pára engedett). A második körben szépen gyorsultam is az előzőhöz képest. Megmondom őszintén ha jól zár egy szemüveg az egy jó dolog, de ha túl szorosra húzod az gáz, mert kb. egy óra után olyan szinten nyomja a fejed, hogy az egész izomtónusod is merevvé válik tőle, és mixet alkotva az állandó kellemes fájdalommal ami a nyomás miatt alakul ki, egész vagány kis koktélt tud alkotni.

Megpillantottam a célkaput, és nyomtam tovább abban a reményben hogy 5 percen belül lekerül rólam a szemüveg.

Kiléptem, letéptem a szemüveget, (majdnem azt írtam 'rutinból' hogy letoltam félig a neoprént - pedig nem is neoprénes volt az úszás) majd futás a bringához.

Realtíve gyors depózás következett, nekem konkrétan az eddigi legjobb. 

Felvettem magamra a bringáscuccot , és elindultam.

 

BRINGA:

Lazán indultam, olyan 135 fölé nem akartam vinni a pulzust az első 15-20 percben, amíg átállok. Kajálás, ivás. Giga nagy zabszeleteket eszegettem folyamatosan (normális időközönként) Izotoniás folyadék + víz. Nagyon jól ment. Olyan 132-es pulzussal simán tudtam 30 felett menni, de direkt felnyomtam a pulzust amikor lejjebb volt, olyan 140-ig. Aztán az egész mókából kijött egy pontosan

 135-ös átlagpulzus.
 

Ez 6:48-as netto (depo nélküli) bringaidő a 180 km-re.

Defekt:

Az első 75 kilis nagy "kör" jól ment, eltekintve attól hogy kaptam egy defektet, amiből kifolyólag legalább 30-40 ember ment el mellettem, akiket utána vissza kellett volna előznöm, hogy ugyanott tartsak mint az incidens előtt. Szopás. :)

Amikor a nagy körről beértem még fel is kellett fújnom a gumit 8 bar-ra, mert a kis pumpával nem lett annyi belefújva a szerelésnél. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Energia:

Az első kiskör szintén jól ment (110 kili), a második kiskör (110 km - 145 km) az már mérsékelt befejelés lett. Jó kis hőség volt, sugárzó nap, nagy páratartalom, minden ami kell adott volt. Esett a standard pulzusom pont 10-et, ez szokta jelezni. Nem 132-es pulzussal mentem alapban, és ezt nyomtam mérsékelten 140-re, hanem 122 körül tanyázott, és simán hajlamos volt 109, 108-ra lemenni ha nem figyeltem, ha picit jobban nyomtam neki akkor persze felment 134-re meg ment volna tovább is, csak hát éreztem hogy valami nem százas. Nem is befejelésnek mondanám, mert attól igen messze volt, inkább erős energiadeficitnek definiálhatjuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
Miután beértem a 2. kis körről (145 km) leültem pár percre egy padra és magamba toltam még vagy +3/4 liter hideg vizet, hideg narancslevet, energiaszeletet (azt párszor ettem még a bringa alatt) és ahol kidörzsölt a mozgás a felsőtestemen, ott vazelineztük. A pár perces pihi helyrerakta az energiarendszeremet, és újult erővel indultam neki a hátralevő 35 kilinek a 180-ból. Teljesen jól ment.
 
Vissza felé szinte száguldottam. 
 
Egy kis biológia:
 
Érdekes, hogy míg tavaly kb. 20 alkalommal álltam meg a vízbázisú emésztési output kirakása miatt, idén ez a szám már csak kb 10 volt! Köszönhetően a banán mellőzésének.
 
Ez nagyon nagy fejlődés.
 
Érdekes tapasztalat hogy egy triatlon versenyen nem muszály megállni pisiilni, sőt.
 
Azt hiszem jobban jártam volna ha simán menet közben megoldom, aztán párszor leöblítem a kulacsból és kész. :) A triatlonos úgy is annyit iszik a versenyen hogy az állaga/színe/stb majdnem kristályvíz szerű ;)  Egy megállásnál komolyan mondom olyan tizen elmennek melletted. És ezeket utána persze extra energiával vissza kell előznöd.
 
Szóval ez, és a defekt eléggé hátráltatott, de nyomtam.
 
Lement a 180 kilis bringa.
 
 
 
Hozzáteszem az SPD cipő amit sajnos nemrég cseréltem úgy tök kényelmes, csak 1 számmal kisebb mint ami nekem ebből kellene, úgy hogy totál szétvágta a bal lábam. Na ezt még adjuk hozzá :)
 
 
Bringa-Futás depo:
 
19 perc volt összesen mire mindent elrendeztem és ebben az is benne volt, hogy úgy ahogy voltam triatlon ruhában leültem a zuhanyzóba a hideg víz alá. A szétvágott bal lábamat ragaszgattam leukoplast-al és a maraton előtt a másikat is.
 
42 km futás: 
 
Na itt jött az igazi szenvedés. több mint másfél óra úszás, és kb. netto 6 és 3/4 óra bringa után elkezdeni egy maratont futni... no comment!
 
 
 
Volt egy kis probléma a felszereléssel. Nevezetesen hogy 2 db cipőt akartam berakni, egy kimondottan ultrafutó és egy versenycipőt. Arra gondoltam ha elérek a 30-35 kilihezt leveszem az ultrás cipőt és a még könnyeb versenycipőben folytatom. Ez volt a terv. De sajnos kiderült hogy KIZÁRÓLAG a versenycipőt hoztuk el. Szopás2 :)
 
Ebben indultam el, de ha tudom mi lesz az eredménye, inkább ott helyben vettem volna egy másikat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A mozgásom végig nagyjából összeszedett volt, a 12 körre felosztott maratonon az utolsó 4 körtől eltekintve nem volt fájdalmam, azon kívül hogy a cipő horror módon szétvágta a lábam, és most még finoman fogalmaztam. Nem is akarok berakni róla képet mert egyszerűen üt. (ha esetleg valaki borzongani akar annak elküldöm e-mailben). Szóval ez a teljes lábszéttörés 'valamennyire' gátolt abban hogy fussak, nem is értettem miért megy ez a feles futás/fele séta móka végig a versenyen nálam, aztán rájöttem hogy e miatt (az ironman kicsit transzállapotban megy néha, nem biztos hogy az ember képes teljesen logikusan dönteni, vagy elemezni). Szóval nem fájt az idő múlásával egyre inkább széttört lábujjaimon kívül nagyobb dolog az utolsó 4 körig. Dehidratáció, eléhezés, nem volt. Az izmaimat a 3/4 részéig csak éreztem de nem fájtak. Jobban éreztem magam mint tavaly, de kellett volna
 
1. vagy egy normális futócipő (pl amit otthonhagytam! b*ssza meg)
2. vagy még erősebben ott lenni agyban hogy ennek ellenére is toljam
 
Az utolsó 4 kör már a combomnak (főleg) de még vádlimnak is rossz volt. Legszívesebben visítottam volna végig az utolsó 4 körön. (közrejátszottak a szétcseszett lábujjaim is, mert így kicsit máshogy terhelődött a combom is, mert sokkal inkább(érzésre többszörösen) izomból tompítottam.
 
Az utolsó két körben aztán már úgy voltam vele, hogy akárhogy is fáj a lábam, nem azért toltam végig az edzéseket 2009 elejétől tavaly, és persze az idei évet is hogy NE javítsak.
 
Úgyhogy annak ellenére hogy a lábaim (nem, mégis felrakom a képet róla a post végén..) már KO-k voltak mert elintézte a cipő elég hamar, viszont energiám az volt, mivel úgy éreztem olyan vagyok mint egy csak negyed részben kilőtt Tigris harckocsi lánctalpak nélkül... :) elhatároztam hogy összeszedem magam az utolsó 3 körben, és ha vérben tocsog a lábam akkor is gyorsulok.
 
Ez annyira sikerült hogy a végén a célegyenest sprintben szakítottam át.
 

 FINISHER:

 
 
 
Tanulságok:
 
  • Kevesebb megállás bringán (output optimalizálás)
  • Bringán 135 helyett 140-es átlagpulzust belőni
  • Bringán még többet kell enni
  • NORMÁLIS FUTÓCIPŐ!
 
(Csak egy elméleti dolog: Ha egy 4 és fél órás maratont futottam volna, akkor az időm
15:24 helyett 13:25 lenne, ha 5 órásat akkor 13:55 )
 
Mutatom a lábam: KLIKK (gyengébb idegzetűek ne nézzék, ezzel sprinteltem :)
 
A lényeg az, hogy még így is több mint negyed órát javítottam a tavalyi eredményemen.
 
Ja igen, és 2x. :)
 
Pár szó a triatlon klubbról ahová tartozom:
 
Ha nem mondtam volna még, az ELTE BEAC Polythlon Triatlon Klub mindenkit vár.
 
Kis túlzással 0-99 éves korig mindenki számára nyitva áll a lehetőség.
 
Miért érdemes a Polythlonban triatlonozni?
 
Ezernyi oka van de csak egyet mondok: a vezetőedző Kis Gyula többszörös középtáú triatlon országos bajnok(2008, 2010) aki a 8 óra 42 percet ment a nagyatádi hosszútávú OB-n. (2008: 3., 2009: 2. helyezett)
 
Csoportkép a nagyatádi versenyen indult Polythonosokról:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az IRONMAN mindig hivatalos eredményhirdetéssel zárul, ahol szokott lenni egy csomó minden, pl. aki több mint 10x megcsinálta az IM-et azt a többiek elfenekelik, és hasonló dolgok, de persze vannak komolyabb részek is az eredményhirdetésben, mert ugye ez a Magyar Köztársaság Hosszútávú Országos Bajnoksága. 

Ráadásul ez volt a 20. - a jubileumi.

Íme az idei - több mint 400 egyéni - IRONMAN-ből egy képre való:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És most már van az országnak egy igazi triatlon szobra is, ami ezentúl a Hotel Solar aulájában csodálható meg:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Még nem regenáráltan, de már összeszedettebben - a verseny után: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 KÖSZÖNET:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Szeretném megköszönni MINDEN szervezőnek, segítőnek, támogatónak, és versenyzőnek.
  • Köszönöm a triatlonos társadalom nevében az összes ironman/jelölt bloggernek, akik nélkül nehezebb lett volna ennyi új embert feltüzelni (sokan vannak, felsorolni is nehéz)
  • És a saját, illetve a versenyzők családtagjainak, ismerőseinek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr322225739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.17. 09:53:22

Gratulálok Harcos!

Nem csak az eddigi legjobb Ironmaned, de a legszimpatikusabb beszámolód is egyben.

A defekt miatt szerintem (csere+alacsony légnyomás) kb 15 percet veszítettél.

Nagyon kemény vagy fejben, hogy ilyen lábakkal végignyomtad (ezt ecseteltem Szilvónak verseny közben, hogy ha van erősséged, akkor az a fel nem adás).

Ha a malőrjeidet most már valóban végiggondolt verseny: tervezéssel, készüléssel, felszerelés optimalizálásával eliminálnád és még egy kicsivel többet edzenél meg tudnád közelíteni a 13-13.30-as célidőt, ami már nagyon jó! Így is szép, hogy a nehézségek ellenére javítottál és 2x-es IM lettél, ez már valami!

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.08.17. 10:17:12

Gratulálok Witch!
Másodszorra is bizonyítottad,hogy vasból vagy!
A lábad keményen "leharcolódott",akaratod így is eljuttatott a célig.Nem semmi teljesítmény,kőkemény vagy!

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.17. 10:35:05

Gratulálok én is! Szerintem ez volt eddig a legnagyobb versenyed. A lábad nagyon durva! A beszámoló pedig tényleg azt adta vissza, amit én is láttam a versenyedből.A depóidőid is azt mutatják, hogy most siettél.
Ez verseny volt!

mata68 2010.08.17. 10:36:01

Gratulálok, nagyon szép teljesítmény.
Ilyen kidörzsölt lábakkal pokoli lehetett a futás. Legutóbb az egyik Spartathlon-t megjárt teljesítő lába nézett ki így (246 km)az egyik futófórumon.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.08.17. 10:49:45

Nagyon jó beszámoló, még sok ilyet! :)
Láttalak még folyamatosan futni olyan 14 órás versenyidőnél, nem látszott rajtad mi van a cipődben. Nagyon durva mit kibírsz! Gratula!

Virgo14 2010.08.17. 11:33:55

Ha megengeded, szeretnék gratulálni!
Nagyon nagy teljesítmény volt a részedről, sérülések nélkül is óriási teljesítmény, így pedig ember feletti!
Gratulálok!

Sony

IronSchwarczi · http://schwarczi.blog.hu/ 2010.08.17. 11:46:02

Gratulálok Witch. Szép munka. Megtiszteltetés volt Veled versenyezni. Jobbulást, és jó pihenést.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.17. 14:58:17

Szép volt Witch! Gratula!
Egyébként nem lehet, hogy a lábadat a rosszul felrakott leokoplast dörzsölte ki? Csak mert teljesen ez látszik... Egy normális futócipő elvileg nem dörzsöl, max a zokni benne, ha begyűrődik.
Jó regenerálódást VB-ig!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.17. 16:40:06

@Tepó:

A két nagy leukoplast sáv pont hogy megvédte oldalt a lábam - majdnem lyukasra kopott az oldala.

A bal lában nagylábujja elejét az 1 számmal kisebb spd cipő intézte el.

Ráadásul a versenycipőhöz zoknit sem vettem, mert vizes volt.

Amúgy lehet hogy egy helyen a lecsúszott leukoplast a ludas, de az már csak hab volt a tortán.

A "vicces" az hogyha sikerült volna berakni az ultrafutó cipőmet, - ami gyakorlatilag tökéletes a lábamra - semmi problémám nem lett volna, mert az soha egyetlen alkalommal sem okozott problémát...

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.08.17. 18:09:15

Gratula szépen mentél, sokkal jobban néztél ki a végén is mint tavaly.

Ja, nézted már , hogy hol kezdjünk sakkozni? :D

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.08.17. 18:31:38

Gratulálok innen az éterből a második IRONMAN teljesítéshez!

Idén egészen más élmény volt, hiszen már nagyjából tudtuk mi vár ránk és igyekeztünk felkészültebbek lenni. Persze még így is voltak meglepetések (frissítés nélkül elsuhantál) és malőrök (a jó futócipő otthon maradt), de sokkal összeszedetteb és magabiztosabb voltál. A család, barátok és ismerősök, mind biztosak voltak benne, hogy másodjára is megcsinálod.

Nagyon büszke vagyok Rád! :)

szaszit 2010.08.18. 12:34:44

Gratulálok szépen végigmentél! Kemény lehetett ilyen lábbal.

Azért remélem tanulsz a hibákból, és legközelebb nem követsz el hasonlókat:)
Jó pihenést!

ernestina 2010.08.19. 14:14:43

Szia!
Gratulálok!!! Örültem, hogy reggel a rajt előtt találkoztunk és a futáson is volt egy pacsi. A
z én beszámolóm még várat magára. hagyom üllepedni a dolgokat, érzés szintjén már megvan, de nehéz megfogalmazni.
A célomat, miszerint ez egy örömversenyzés lesz, sikerült megvalósítani. Minden úgy történt ahogy terveztem és ahogy annak lennie kellett. A nap minden egyes percét jól éltem meg. A futásvégén ugyan elszámoltam magam, azt hittem utolsó kör következik, de kiderült, még 2 van vissza. Akkor volt egy kb. 2 perces mélypont. Az álomidőt most már elárulhatom: 11:59:59-et terveztem, ami azt jelenti, hogy az esti harangszóra beérek. A harangszót a parkból kifelé jövet hallottam meg, de boldog voltam, mert tudtam, közeleg a célegyenes. Végül az egész nap jó hangulatához méltón, kabaréba illő befutással értam célba 12:07:07-nél.
Most úgy érzem nem lesz következő verseny, mert ezt az élményt nehéz lenne felül írni. Örülök, hogy köztetek lehettem.
Üdv: ernestina, azaz Fisli Edit
(idén a VB-n még találkozunk, aztán nagy valószínűséggel "csak" futóversenyeken)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.19. 19:39:30

@ernestina:

Gratulálok!
Elég jól néztél ki a végén! :)

Mint ha csak egy kis kocogás lett volna...

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.26. 10:44:42

A teljesítésért nagy respekt, azt viszont nem nagyon értem, hogy az a verseny amire egész évben készülsz "megbukik" a cipőproblémák miatt. Kisebb a bringáscipőd is? Milyen a verseny és milyen az ultrás cipőd? A körbetekert leukoplastot meg tényleg nem értem. Most lesz egy éved tesztelni a cipőket, ne ezen múljon a sikered.

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.08.26. 10:45:56

Jól értettem zokni nélkül futottál mert vizes volt? neeeee.....

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.26. 10:56:16

@szasza75:

Kokrétan otthon maradt a másik cipő. Ez van..

Addíg pakoltuk jobbra-balra amíg végül nem lett elhozva :)

Az új bringás cipő is bevallottan az én hülyeségem volt. A verseny előtt cseréltem mert a régi nehezebb volt. (igaz egy 110 kils bringakörön előtte már próbáltam) Mostanára már cseréltem egy 2 számmal nagyobbra.

Tapasztalat, tapasztalat...

gbkMnkii 2010.08.26. 11:16:47

Gratula az Ironman-hez és a beszámolóhoz is.
Idén én is megpróbáltam, először, csak végig akartam csinálni. /Az egész szilveszterkor kezdődött amikor azt mondták nem tudom megcsinálni. :) /
Azonban sikerült és számomra is meglepő "őrületes" első idővel. (11:33:32)
DE(!) még mindig az az első gondolatom a versennyel kapcsolatban, hogy az egész a futópályán kezdődik. Én konkrétan túlettem magam és a 2-3. kör azzal telt, hogy kiadjam magamból, ami a 8. körre majdnem eléhezéshez vezetett.
Úgyhogy a legfontosabb hogy mindenki megtalálja az optimális kajabevitelt.

A lábam nekem is hasonlóképpen nézett ki a végére, de nekem azért, mert a zoknim állandóan meggyűrődött illetve folyamatosan vizes volt a magamra locsolt víztől. Ennek megfelelően elég "hosszú" időt töltöttem el a futópályának nevezett "pokolban".

De amikor másnap meglátod a rengeteg embert a finish-eres pólóban, az megfizethetetlen és akkor döbbensz rá hogy megérte, az összes fájdalommal együtt. :)

flora.a 2010.08.26. 12:55:08

Annyira jó volna, ha az ilyen rendezvények megszervezésekor másra is gondolnának a résztvevőkön kívül, sőt ők is érzékelnék maguk körül a világot. Volt szerencsém találkozni a bicikliző mezőnnyel, 2-3-an gurulgásztak egymás mellett a főúton, mintha más nem is létezne rajtuk kívül... az autósokat nagyon zavarta ez a magatartás, sem megelőzni, sem köztük haladni normálisan nem lehetett, pedig nem volt más lehetőség elkerülésükre. Az út közös, bár a kerékpárosra vigyáznak az autósok, ezzel nem kell visszaélni.
Másik probléma: a terelések. Itt-ott lézengett pár segítő, kizárólag a terelés kezdő és végpontjainál, de ha nem amolyan magyarosan készítették volna elő a versenyt, a Somogyszob irányába való terelőutat tisztességesen ki kellett volna táblázni. Számos külföldi autós eltévedt.
Végül pedig másnap hallottam az egészről először az útinformban (akkor meg minek...)
Ez egy trehányan megszervezett esemény volt.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.26. 18:39:35

@flora.a:

Nyilvánvalóan minden versenyt lehet jobban, szebben, stb. megeszervezni.

DE...

Elárulom hogy tőlünk kultúráltabb, normálisabb, és toleránsabb országokban (igen nyugatabbra) nem csak hogy a helyi lakosok jó arcokat vágnak egy "félig meddig" eltereléshez de még egy _teljes útlezárásnak_ is örülnek ha verseny van náluk.

Sőt, továbbmegyek, nem csak hogy képesek felfogni ésszel hogy jobb ha nem mennek bele autóval a bringaversenybe, de még ÖNKÉNTES segítőnek is jelentkeznek a versenyre, és rendkívül büszkék arra hogy tevékenyen is hozzájárultak a dolgokhoz.
(mindegy hogy valaki ács, pék, ügyvéd vagy professzor)

Na kb. ez a különbség a mi országunk és egyes más "szerencsésebb" (nem a szerencsén múlik) országok között nagy vonalakban. Nem testileg, de agyilag.

Franciaországban a tour útvonalán pl a hegyi szakaszokban amikor NINCS is bringaverseny, az autósok teljesen nyugodtan mennek az emelkedőknél 15 km/h-s sebességgel akár tíz-tizenöt percet is egy bringás után, csak hogy ne veszélyeztessék EGYMÁST. Mint EMBERT, érted?

És ha végül kikerülik akkor sem fél méterrel mennek el mellette, hanem modjuk 2 méterre.

Stb... stb.. stb..

Nekem pl. _eszembe nem jutna_ hogy belemenjek autóval egy bringaversenybe, és az főleg nem hogy még reklamáljam hogy "zavarnak".

"az autósokat nagyon zavarta ez a magatartás, sem megelőzni, sem köztük haladni normálisan nem lehetett, pedig nem volt más lehetőség elkerülésükre."

Ez a mondatod egyszerűen röhelyes.

flora.a 2010.08.26. 20:50:26

@WITCH: Sajnálom, a valóságot írtam le, kifejezetten vigyáztunk a biciklistákra. De pl. a Böhönye előtti elágazás-Segesd között nem volt lehetőség más megoldásra, mint túlélni a helyzetet, ami sztem az autósok számára volt hátrányos - bocsáss meg, de nem szívesen ütköztem volna - hátam mögött kisgyermekemmel - frontálisan a szemben szintén szabályosan közlekedő autóssal azért, hogy mellettem kényelmesebben csalinkázzanak... illetve igen, én is nagy ívben kerülöm a biciklistákat - ha erre van lehetőségem, de ha nem adnak, akkor is én kerülök bajba probléma esetén. A teljes útlezárás jobb lett volna szerintem is a teljes útvonalra, de még jobban örültem volna, ha tájékoztatást kapok előre a versenyről, és akkor nem keveredtem volna a biciklisták közé. Egyébként - bár ismerős vagyok a környéken, rokonságom miatt, nem vagyok helybeli, és nem is fordulhattam vissza.
Véleményemet fenntartom, hiányos volt a szervezés, és ez is agyban dől el, hogy mennyi energiát szán rá egy vagy több szervező. Inkább egy külső szemlélő más szemszögű véleményének, kritikájának fogd fel soraimat, amit talán tudtok hasznosítani a jövőben a versenyeken.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.26. 21:08:55

@flora.a: Én elég gyakran bringázok Ausztriában. Ott, ha utolér egy autó és szembejön a másik sávban egy másik autós, akkor lelassít. Jön mögöttem. Nem dudál, csak jön. Majd amikor a szembejövő forgalom megengedi, megelőz. Természetesen úgy, hogy elegendő oldaltávolságot hagy. Te, mint írtad hasonló helyzetben az oldaltávolságból csíped le a hiányzó helyet.
Ezzel veszélyezteted más ember életét.

Talán, a most még a hátad mögött üló gyermeked majd megérti miről is beszélek, mert ahogy soraidból kiveszem Neked ez már nem fog menni.

fater22 2010.08.26. 21:13:59

@flora.a: Abban valószinűen tévedsz, hogy nem vesznek tudomást a külvilágról a biciklizők.Ők is, (Witch is) mindennapos autóvezetők.Ezér Ők az autósokat és a biciklizőket is megértik.Az autósok nem biztos hogy biciklizők is!
Talán a szervezésről nem a versenyzők tehetnek.

vault_dweller 2010.08.26. 22:15:35

Respect, rengeteg munka lehet benne. Apropó mióta triatlonozol, ha szabad kérdezni?

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.27. 00:48:41

@vault_dweller:

Dedikáltan triatlon edzéseket 2009 jan óta.

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.08.27. 14:53:01

@Dömen: Idén legalább nem volt 100-al a bringások között elhajtó busz. :D

És igazatok van, tényleg le kéne teljesen zárni a pályát, legalább a "kiskört".

A Magyar autós átlagosan sokkal nagyobb paraszt mint a külföldi. Szerencsére itt Pesten nagyon sokat javult a helyzet az elmúlt időszakban. Akciójelenetem is szinte csak vidéken volt.
süti beállítások módosítása