a motorozás.

Ez ma kétségtelenül bebizonyosodott, immár sokadszorra.

(az első ugye a 'világbéke', mint tudjuk ;)

 

Egyébként...

Ma kimentem futni, tökéletes idő volt, ideális minden szempontból, teljesen kipiheve, és feltöltődve elindultam.

Elkezdtem futni, és akkor jöttem rá hogy ez momentán olyan szinten értelmetlen dolog (körözni egy futópályán) hogy abba is hagytam fél kör után. Nem volt mit tenni, képtelen voltam folytatni.

Szerintem valami egyéb, racionális dolgot kell belevinnem az edzésekbe futás téren is. Ugyanis a bringa már ilyen szempontból ok (hogy k*rva messzire elmegyek, és ha a cél kb 1,5 órára van, abból mindenképpen összejön egy 3 órás bringa, feltéve ha vissza is akarok jönni). Ezt kellene valahogy bevezetni a futással kapcsolatban is.

Mondjuk felülök a vonatra, elmegyek 25 kilit és visszafutok. Vagy bármi értelemes ami képes valami színt belevinni...

(Túlságosan pragmatikus vagyok, és néha nehéz elmagyarázni az agyamnak hogy ugyan mi a jó életért kell N+1-edik alkalommal is ugyanoda kimenni, ugyanúgy)

Szóval ma nem volt futás, mert az agyam letiltott a monotónia miatt, de szerintem megérte mert átgondoltam az egészet. Ezért persze azokat is csodálom akik szinte állandóan csak margitszigeti köröket mennek - bár az kicsit ingergazdagabb persze mint mondjuk egy futópálya - elméletileg.

Tehát ez így nem mehet tovább, mert értelmetlen. sorry ;/

'Kis tudomány rovat'  - Öveges professzor után szabadon:

A mozgás stresszcsökkentő hatású, legalábbis a munkahelyi és egyéb stresszt kitartó futással megszüntethetjük, ám közben is stressz termelünk, ez azonban pozitív stressz. A monoton, kitartást igénylő mozgásformáknál, mint a futásnál is, teljesen ki lehet kapcsolni az agyat. A stressz egyik hormonja az adrenalin, mely mindenféle stressz esetén megugrik, teljesítményfokozó hatásától pedig függés is kialakulhat. Az adrenalinhullám rövid ideig tart, majd elcsitul. A másik hormon a kortizol, mely másképpen viselkedik, sokkal tartósabb marad, ha pozitív stressz éri a szervezetet, és a hatása is más. A futás közben felszabaduló stressz nem mindig jó hatású, egy kísérlet is alátámasztja ezt, melyet Elizabeth Gould magányosan, ketrecben élő patkányokon végzett el.


Bebizonyította, hogy ha azok hosszú órákon át mókuskerekeznek, akkor kortizolszintjük nő, és ezzel párhuzamosan az agyukban leáll az új idegsejtek termelése.
Mivel ez ütközött azzal a tézissel, hogy a testmozgás csökkenti a stresszhormonok (kortizolét is) szintjét a vérben, ezért ugyanezt a vizsgálatot csoportosan is elvégezték a patkányokon. A végeredmény az lett, hogy a patkányok boldogan mókuskereztek együtt, és új idegsejtek termelődtek az agyukban. Szóval, ha azt akarjuk elérni, hogy a mozgás valóban boldogsággal árasszon el minket, érdemes csoportosan futni, de ha épp versengünk egymással, akkor más a leányzó fekvése, talán még élvezetesebb a futás, mert vegyül az adrenalinnal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr731969530

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: website laten maken 2017.12.28. 21:00:22

Mobil függetlenítés - Mobil Függetlenítés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaszit 2010.05.03. 11:26:28

Ausztriában legalább normális utak vannak, bringával is amint lehet kimegyek ég és föld az itthoni viszonyokhoz képest minden tekintetben.
A futóköröket meg kell próbálni variálni, pesti viszonyokban ez nyilván nehezebb.

HelloJozsi 2010.05.03. 12:34:49

Pályán futni szerintem is idegőrlő, minden elismerésem, hogy eddig sikerült.
Viszont rengeteg más helyen lehet nyomni, nem csak a Szigeten. Szerintem kis utánanézéssel, kérdezéssel tuti találsz neked közel levő pályát.
Hosszúfutásokra meg tudnám ajánlani a különböző teljesítméntúrákat, már ha nem baj, hogy terep. Nincs verseny de mégiscsak nem a szokott helyeken mész. Bár nem tudom, hogy ez egy ilyen komolyabb felkészülési programban mennyire ok, mert én csak egy egyszerű hobbifutó vagyok :)

HelloJozsi 2010.05.03. 12:35:52

Ja és a motorozással is akadnak azért gondok, én most pl azért vagyok 6 hét kényszerpihenőn, mert sikerült robogóval feltörölnöm az utat. :(

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.03. 13:42:41

@NJoco:

A motorozásnak egy trükkje van: nem szabad elesni.

:)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.03. 13:49:35

@szaszit:

Nekem az a legnehezebb hogy megmagyarázzam az agyamnak hogy "Miért futsz?"

Éppen ezért fogom azt csinálni hogy elmegyek messzire - vonattal, busszal, mindegy.... és hazafutok. Mert akkor tök egyszerű a válasz: "haza."

És akkor más átáll az agyam 'pragmatikus' üzemmódba. Onnantól már lehet okoskodni hogy normál úton 28 kili lenne, de ha levágom az utat akkor 24,5. Nem tudom sikerült e jól elmagyaráznom... :)

Sosem bírtam az értelmetlen dolgokat, és nekem a pályán körözés, de még az egyszerű városi futkározás is már bőven az 'értelmetlen' szélét súrolja, szóval kellenek ezek a trükkök...

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.05.03. 20:48:59

Nekem a futásban eleinte (3 éve) az volt az 'értelem', hogy fejlődni szerettem volna a számomra elfogadhatatlan szinről. Felfogta az agyam, hogy ehhez sokszor ki kell menni és körözni, cikázni, futni kell, ha jól esik, ha nem. Mivel elég ideig csináltam így, ma már az az 'értelme', hogy pl. vannak olyan 20 kilis futások, melyeknek szinte minden percét élvezem, mindenkinek javaslom, hogy próbáljon meg idiág eljutni, mert így az igazi! Egyébként abban igazad van, hogy imnél ingergazdagabb a környezet, annál gyorsabban telik az idő, ezért már én sem szoktam Szigeten körözni (pedig tavaly is nyomtam a 4-6 köröket..).

szaszit 2010.05.03. 21:24:31

@WITCH: Legközelebb ha beszélsz Szőnyi Ferivel kérdezd meg tőle miért fut 231kört a sárvári vár körül:))
Mondjuk nála az a furcsa ha valami 'normális' dolgot csinál.

Kívülről nézve kevés értelmetlenebb dolog van mint 12/24órán keresztül körözni egy vár körül, de bentről szinte minden kör más és más.Persze ehhez kicsit más tudatállapot kell, keveset kell agyalni a miérten, inkább a hogyanon.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.03. 21:49:49

@szaszit:

Már kérdeztem ilyesmit, de szerintem ő sem tudja pontosan. ;9

Amúgy ígérem életem jobbulását!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.03. 21:54:48

@myke6969:

Igazad van, neked is ígérem életem jobbulását és...

Reggel ennek örömére csinálok egy hosszú futást.

Ez a szép a szubkultúrákban, ha véletlenül lazítanál 'tovább rugdosnak' erőszakkal... hmmm :)

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.05.04. 08:38:16

@szaszit: Nem ugyanarról beszélünk, 231 kör a vár körül az egy verseny.

Witch szerintem a sima edzésekre gondolt.

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.05.04. 08:42:11

@myke6969: Én szeretek kimenni a szigetre, de csak 1-2 körre, jó érzés versenyezni velük, gyalázni a lakossági fogyasztókat. :)

A motiváció a lényeg, azt kell megtalálni.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.05.04. 10:35:50

Egy utazásban sem feltétlenül az odaérést élvezed, hanem magát az utazás élményét is. Nem hiszem, hogy azért mész le a Balcsira motorral mert gyorsabb, hanem azért mert motorozni jó. Nekem sikerült megszeretnem a futást. Erdőben, hóban, napsütésben, bárhogy, ezt kívánom Neked is!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.04. 12:47:21

@kombinat:

Na, akkor meg is van miért akartak téged felrúgni a szigeten. 8DDD

szaszit 2010.05.04. 20:56:12

@kombinat: igaz hogy verseny de sok embernek éppen elég saját magát legyőznie, ebből a szempontból mindenki magával is küzd.

Ahogy Vasapu is mondja néha nem is a cél a fontos hanem az oda vezető út. Elérhető kisebb-nagyobb célokat kell kitűzni, nálam ez működik.
süti beállítások módosítása