"Kaja"

2010.04.14. 21:30

Nos, elérkeztünk egy sarkalatos ponthoz, amit a most 97 éves nagyapám mindig ismételt:

Nem kell annyit enni.  (*amennyit az emberek esznek adott mozgásigényhez - a szerk :)

Rendben van hogy létezik szénhidrát feltöltés, és az ember egy biológiai gép (mármint a teste) és szüksége van energiára.

De.... az emberi test egy túlságosan is jól megtervezett, és túlságosan hatékony biológiai gép - amennyiben azt helyesen használjuk. Ez persze egy jó dolog (egy részről), más részről viszont (a jóléti társadalmakban élő triatlonosoknak) okozhat kellemetlen meglepetéseket ez a fene nagy hatékonyság.

Sokan túlzásba viszik a kalória bevitelt (persze ez nem sak triatlonosokra jellemző), amire azért figyelni kell.

Csak hogy a saját példámból induljak ki (ezért is kezdtem bele a témába) azt kell mondjam, hogy már tegnep jól be akartam zabálni pesto-s tésztából, de végül rájöttem hogy tök fölösleges, mivel annyira nem is vagyok éhes. (néha jól jön a  tudatosság kajálás előtt: egyszerűen meg kell állni és feltenni a kérdést: "Tényleg ennyire éhes vagy?", ha a válasz nem, akkor: viszont látásra hűtőszekrény)

Helyette ettem egy pár szelet kis barna kenyeret, hagyma, paradicsom.

Eltelt majdnem egy nap: ma dél körül újra felvetődött hogy bezabáljak.

Ma sem tettem meg, csak valami light-os kaját ettem.

A változatosság kedvéért ma este is ugyanez történt. A végkifejlet hasonló.

Tanulság: nem érdemes csak megszokásból kajálni, és kvázi túlbecsülni a kalóriabevitelt, főleg hogy egy kb 70%-os intezitásnál végzett edzés legnagyobb része zsírból megy, az pedig még a legvékonyabb embereken is kiló számra van, még ha nem is látszik. És tudjuk hogy kb 70 deka zsír az Ironman energiaigénye, és nem 45 kiló :)

Szóval kis tulzással élve az aerob mozgáshoz szinte végtelen mennyiségű energiatartalékkal rendelkezik mindenki,(jó, persze ehhez nem árt kicsit meríteni-tölteni, magyarul edzeni) ahogy azt már jó pár nagyobb triatlonos arc régen elmondta.

A lényeg az, hogy ne legyél ilyen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Arról nem is beszélve, hogy a kaja árának emelkedésével ez még egy kimondottan hasznos hobbi is lehet, mármint hogy ha nem falsz fel mindent, mert nem csak hogy hizlal, de drága is! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr851921922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laciii79 2010.04.15. 12:18:11

Abszolút igazad van.....mondom ezt ebéd után, persze tudom, ilyenkor könnyű. :-)
De, komolyan, észrevettem már magamon, hogy sokszor csak megszokásból eszek, nem figyelek eléggé befelé, hogy valójában szükségem van-e arra az adott mennyiségre.... Persze tudatosság itt is, mint az életben általában.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.04.16. 13:41:31

Örülök neki, hogy nem komolyan untál bele:-).
Az én nagypapám azt szokta mondani: Mindegy annak a gyomornak mi megy bele, csak tele legyen. Ez egy másfajta igazság:-).

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.04.16. 16:53:45

Mennyit/mit edzel mostanság, hogy koplalsz? :))

Viccet félretéve rég olvashattunk a dupla im-re való effektív készülésről.. engem érdekelne!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.04.17. 18:18:18

@myke6969:

Egyre unalmasabb lenne ha csak azt írnám hogy 'ma x km-t futottam'.

Ráadásul ezek a maratoni szakdogaírások se tettek jót az időbeosztásomnak.

Mindenesetre holnap indulok a Vicicita-n.

Ígérem életem jobbulását, és megpróbálok rendszeresen írni.
süti beállítások módosítása