Igazuk lett!

2009.10.05. 11:07

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(a képpel ellentétben 5:17 a netto idő)

Igazuk lett a BSI hirlevél elküldőinek...

 Gondot nem okozott

a maraton, csak problémát ;)

Ennek ellenére egész jó a mozgásom így következő nap! ;)

Sokkal 'terminátorosabb' mai mozgásra gondoltam tegnap.. Ha valaki tudja milyen egy komolyabb verseny után botsáska módjára gyalogolni - az tudja miről beszélek!!  8')

Azért jó érzés, hogy a Cetrend tagság (10 000 méteres úszás), az IRONMAN TRIATLON (3,8km úszás-180km bringa-42,1 km futás) mellett már maratonista is lettem! ;)

 Szakmailag annyit tudok elmondani az egész történetről, hogy 
 először kb 20-22 km-nél a bal térdem majdnem beadta kulcsot...
 

(lásd:CIKK!) Magyarul az IM megtette a hatását, a keringési rendszerem már elég komoly, de a lábam a szűkebb keresztmetszet néha.. Kis ideig fél lábon ugrálva próbáltam abszolválni az előrehaladást, és meglepetten tapasztaltam hogy 5 perc félig ugrálás után eléggé bemelegedett ahhoz hogy sikerüljön normális ember módjára is mozogni. Persze sokszor előjött...

Ettől sokkal, de sokkal jobb időt mentem volna ha nem sántulok le, és tartom a félidős tempót!

 Ja, átlagpulzus: 144
 

Ennyi! :)

Érdekes, de óra szerint 44,2 Km volt!!! (és nem 42,1)

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr581428597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2009.10.05. 11:29:36

Hali! Ezt is szépen végigküzdötted, láttam.

Egy Im-től azonban egy kicsit jobb időt vártam... (én 4:21-et futottam Atádon), csiszold még ezt a futás dolgot! A 2:05-ös félmaratoni időd alapján ennél több van benned. Több hosszút kell futni, 10 kilis futásokkal nem lehet maratoni távra készülni.

A táv biztos, hogy stimmelt, mert ez egy nemzetközi maraton, nem volt az 44.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.10.05. 14:34:00

Gratulálok én is! Mozgalmas éved volt az biztos! A szervezetednek az idén megmutattad milyen a hosszú táv. Egy év alatt ennyi minden nem kis falat! Ha még van türelmed és folytatod, sok szép eredmény vár még Rád!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.05. 15:00:09

@Ivan Grasso:

Igen, érdekes ha belegondolunk... a tényleges rendszeres edzésmunka _idén_ január 1-től indult. Persze az előző nyár az bringás alapozás jegyében telt.

Szóval belefért egy EB, egy féltáv, egy Ironman(!), egy cetrend!, egy sprint, és egy maraton...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.05. 15:21:31

@myke6969:

Megmondom őszintén engem az idő annyira nem motivál.

Elég ha megnézed a 122-es(!) AV-s ironman-emet :)

Nyilvánvalóan 144-es av-val lényegesen gyorsabb lennék, de kérdés hogy ilyen fokú fejlődésnél (értem itt azt hogy jan 1.-től edzek rendszeresen és augusztusban már IM volt - 7-8 hónap...) mennyire érdemes túlnyomnom magam - szeretnék sokáig élni! ;)

Ki tudja mit hoz a jövő... egy VB nevezést jövőre biztosan.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.05. 15:29:49

@myke6969:
Jut eszembe myke, tartozol egy cetrenddel :)

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2009.10.06. 13:38:59

@WITCH: Továbbra sem bántásból, de az elég egyértelmű, hogy nem azért lett 122 az AVG HR-ed az IM-en, mert takarékon mentél... amennyire láttam nem tudtál gyorsabban menni/futni/gyalogolni. Ilyen hosszú terhelésnél a pulzus pont ellentétesen reagál, van egy pont, amikor már nem tudja az ember megemelni, akárhogy is szeretné, ebből következően belassul. A 122 inkább arról árulkodik, hogy ez a pont viszonylag hamar eljött.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.09. 08:18:25

De mayki. :) Nem lesz egyszerű levél de remélem elviseled... Azert volt 122 mert takarekon mentem, amikor beletapostam bringán azonnal ugrott 140-145-re. Futásnál detto ugyanaz, csak ott 160-ra...

Az hogy te elmész odaig hogy normálisnak tartod hogy görcsöl a lábad, az a te véleményed, és ha igy szeretnél menni, akkor tiszteletben tartom a véleményed persze.

A masik pedig az hogy aker hiszed akár nem az im alatt szinte semmim nem fájt, kicsit szivacsosnak éreztem a combomat, de ennyi. Picit kellemetlen volt, semmi mas. De az biztos hogy takarékon akartam menni, eléggé paraztam az esetleges következményegtől.

Ha olyan vehemenciával mentem volan neki fejben mint te, szerintem megdöglés nélkül lehetett volna faragni kb 1,5 órát _csak_ a futóidőből.

Amugy gondolkoztam rajta miert nem annyira szimnpi egy ideje amikor irsz, és rájöttem:

1. Amikor egy Kis Gyula, aki finoman szólva is (már bocsi de gyakorlatilag) porba alazza az összes teljesítményedet, és pl. egy Kropkó Péter tök elismerően fogadja hogy gyakorlatilag egy évad alatt sikerült IM-et csinálni és maratont, igaz szintidő közelében, no és egy cetrendet..

Akkor kicsit furcsan fogadom a sokszor nem éppen építő jellegű kritikáidat, ami most konkrétan azert idegestett fel tényleg, mert egyszerűen nem fogod fel hogy nemkem az IM motivációm enyhén szólva fényévekkel arrébb van, és másrólé szól mint a tiéd.

Amilyen harakiri módra szoktál menni a versenyeken, annyira én nem is szeretnék.

A belegyaloglas nagy részét pedig úgy a legkönnyebb megérteni szamodra szerintem, ha tisztázzuk miért csináltam IM-et. Azért hogy a 16 órás szintidő alatt meglegyen. Végül, a befutó képpel ellentétben(amin 15:45 van) 15:40 alatt lett meg, mert kaptam egy 5 perces sorompót is.

Miért csináltad te?

Hogy minnél jobb eredményt érj el.

Ha ezt a két dolgot nem tudod a helyére rakni hiába beszélgetünk itt éveket.

Egyébként pont e miatt a mentalitás miatt csináltam a 10 kilis úszást is, és ha lenne bennem annyi elhatározás akkor inkább dupla IM-el próbálkoznék szintidőn belül, mint hogy valami iszonyat jó időt faragjak le IM-en évek alatt.

Remélem nem volt nagyon sértő.

Lehet hogy túl érzékeny vagyok erre, de ezt valamikor tisztázni kellett!

Az IM és a maraton után nekem pontosan 2,5 nap kellett ahhoz hogy elmúljon minden fájdalmam, és kényelmesen tudjak ugrálni.. futni vag bármi.. ami annyira nem rossz szerintem, és nem azt jelzi hogy annyira kicsináltam volna magam vele.

Nem mondom hogy anynira szarul esett a kommented mint amikor Kombinátra ráugrott az usziban egy túlsúlyos gyerek :) de azért örülni nem örültem neki.

Ja, amugy pedig ha már pulzus, Kombináttal együtt mentem a maratonon kb 10-15 km között valamikor (már nem emlékszem.. pontosan hol) akkor ért be hátulról.. Nos nekem 161 volt a pulzusom neki 166 ugyanolyan tempónál.

És tudjuk hogy azért ő most elég jól nyomja.

Ezért is mondom hogy nekem ebben a 3 dologban kellene fejlődnöm (ha nagyon akarnám):

1. Fejben (elég takarékon szoktam nyomni a versenyeket, úgy összességében)
Ég és föld most még az akaraterőm fejben egy tényleg motivált emberhez képest..

2. Izületileg (néha 20 kili körül előjön egy térd probléma) ez mondjuk leginkább idő kérdése, ha edzek többé kevésbé rendszeresen

3. edzés (főleg a hosszú bringa + közepes futás kombók, és hosszú futások)

Na ezt jó kiveséztem!

Remélem nem esett senkinek rosszúl az őszinteségi rohamom.

Lehet hogy nem kellene ennyit hisztiznem? :)

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2009.10.09. 10:09:53

A versenyen öt state/állapota van az embereknek:
Az a három aki a dobogón volt, azok akik szintidőn belül értek be és azok akik nem értek be.
Más módon különbséget tenni felesleges és csak feszültséget kelt.
(amúgy sok helyen 14 óra a limit, amivel egyébként egyetértek, de abba is hagyom az elitista szöveget:) )

Másik érdekes adat:
A pulzusom pedig egy tök izgalmas dolog, 6 perceseknél 150 körül szokott lenni hosszabb távon is, de a sok női fenék látványa, plusz az esetleges betegség és a verseny hangulata biztos tolt rajta jó sokat.
Lehet valahol írtam már erről, pajzsmirigy-túltengésem van és napi szinten kívülről kell pótolnom a p.hormont gyógyszer formájában. Mostanra már egész nagy dózist. Attól függően hogy mennyi szívódott fel és aznap a saját forrásomnak(pmirigy) milyen kedve volt - összevissza változik ez a paraméterem.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.09. 11:05:46

@kombinat:

Amúgy ha 14 óra lett volna a szintidő akkor is megcsináltam volna az tuti, csak akkor eleve úgy tervezem volna az edzést az évben, és a versenyt is.

Én akit eddig ismertem szinte mindenkinek csernobil miatt volt pajszmirigy problémája. Többek között a családban is volt ilyen, de végül elmúlt.

Kiváncsi lennék hogy 1986 után kezdődött e nálad ez, vagy utána.
Mert ha utána, akkor elég esélyes nálad is mint ok...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.09. 11:11:31

@kombinat:

Amúgy tök igazad van.

Másrészt nagyon sok ember szerint: aki 11 órán belül nem csinálja meg annak már nem számít az idő...

És végül is tök igaz, mert már az is több mint 2,5 óra az elsőhöz képest...

És itt egyébként be is fejeztem az idő boncolgatását, mivel ez az egész - szerintem - nem erről szól.

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2009.10.09. 11:17:50

Jóvan utána kezdődött, talán '97-99 körül.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.09. 12:32:02

@kombinat:

Keress egy specialistát aki sugárfertőzéssel foglalkozik! : NEM viccelek. Tényleg.

Nekem a volt munkatársaim közül kb 4-nek volt ilyen baja a családban, és nálunk is volt már mint mondtam.
Konkrétan e miatt.

chernobyl.mindenkilapja.hu/?m=2819778

"Érdemes külön kiemelni a pajzsmirigy-megbetegedéseket, a csernobili baleset sztochasztikus hatásaként ugyanis mindeddig csak ezek megnövekedését sikerült kimutatni. A baleset során nagy mennyiségű radioaktív jód került a levegőbe, amely egyrészt közvetlenül belélegezve, másrészt a talajra ülepedés után a táplálékláncba kerülve és a tehéntejjel elfogyasztva okozott jelentős belső sugárterhelést. A pajzsmirigy ugyanis nem tud különbséget tenni radioaktív és inaktív jódizotóp között, és mindkettőt ugyanúgy beépíti. A jódhiányos étrend miatt a pajzsmirigy igen sok radiojódot tudott felvenni, különösen kisebb gyermekek esetében."

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.09. 12:42:16

Dr. Győri Ferenc pl.

Amúgy..

Atomfizika viszga része:

members.iif.hu/rad8012/atomfizika/SUGARV.DOC

"4. A csernobili katasztrófa után miért szedtek KI tablettát az emberek?

Megoldás:

A hasadás során keletkező 131I-izotóp, mint jód a pajzsmirigyben halmozódik fel. Azonban a bekerülés előtt telítjük jóddal a szervezetet, akkor az nem vesz föl több jódot így kevesebb 131I radioaktív izotóp kerül a szervezetbe."

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2009.10.09. 13:25:51

Az enyém autoimmun betegség. Az agyalapi mirigyem és a pajzsmirigyem közötti visszacsatolás elromlott és nincs kontroll.
És hogy Csernobilhoz is visszacsatoljak: a terápia része volt a radioaktív jódizotóp lenyelése, ami ugye előre tervezetten kinyírta a pajzsmirigyszövet nagy részét (vagy ez vagy a műtét). Jó móka volt, nem mehettem gyerekek, terhes nők közelébe vagy két hétig.

monerd2 2010.07.26. 03:13:35

@WITCH: előre mondom, nem ismerlek, csak elolvastam a 2009 ironman beszámolód. :) beraktam az oldalad kedvencek közé, mert érdekes, hasznos.

én inkább úgy látom a dolgokat mint ironmyke (na őt meg főleg semennyire nem ismerem amúgy), a 122-es átlagpulzussal kapcsolatban. az ember annál edzettebb, minél magasabb pulzussal és minél jobb tempóval tud hosszú távokat nyomni. félreértés ne essék: ebbe az is beletartozik hogy adott tempó minél alacsonyabb pulzuson menjen. ezért aztán igen jó tempót lehet fenntartani összességében. továbbá, az ember annál edzettebb, minél hamarabb regenerálódik a terhelés után, pulzus akár magas akár nem magas. én meg merem kockáztatni azt a feltételt is, hogy annál edzettebb vki, minél kevesebb valamije fáj közben, de ez részben egyéni dolog is, tehát ezt a kritériumot hagyjuk :)

szóval semmi értelme azon tűnődni h X pulzussal mit mentél volna, max. ha kipróbálod...

ja még 1 amit sose értettem másoknál: ha szeretnél sokáig élni, akkor miért mentél ironmanre mindössze 7-8 hónap edzés után?? ennek ismeretében amúgy jól mentél, gratula.

monerd2 2010.07.26. 03:21:20

még 1 kimaradt:

írod hogy "Magyarul az IM megtette a hatását, a keringési rendszerem már elég komoly" -- szerintem meg egy db IM-től nem lesz a keringési rendszer edzettebb. a keringés de inkább az állóképesség és zsírégetés edzésére gondolsz te itt, szóval ez sok-sok edzés után lesz edzett. nem 1db versenytől.

de van egy érzésem h te ezt azóta már tudod! :) mert elég régi ez a poszt és azóta is edzel.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.07.26. 09:32:34

@monerd2:

Egész pontosan:

Annál edzettebb vagy, minél inkább alacsonyabb pulzussal tudsz menni magadhoz képest egy adott (meghatározott) távon és sebességen, vagy terhelésen.

Magyarul, (persze vannak kivételek, ebbe most nem megyek bele) ha 145-ös pulzussal mész 30 km/h-s sebességgel, és utána egy évre 130-as pulzussal, akkor edzettebb lettél, és valószínűleg a nyugalmi pulzusod is alacsonyabb lett.

Jól látod nem az IM-től lesz valakinek jobb aerob rendszere hanem az azt megelőző sok edzéstől.

Az IM nekem a versenyt és az edzéseket is jelenti. Ugyanígy mint egy űrrepülés, abban is benne van a felkészülés.

A tavalyi IM-et rendkívül óvatosan csináltam meg (a bringát is többek között), és nem azért volt olyan alacson y a pulzusom mert lenyomta a terhelés hanem azért mert az aerob szint alján mentem főleg. Ez abból is látszik amikor véletlenül egyszer-kétszer gyorsabb köröket mentem futáson hogy beérjek :) azonnal feljebb is ment.

Te mikor indulsz?

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.07.28. 07:16:28

@WITCH:
Bocs, hogy ebbe belekötök...
Az edzettség legjobb mutatója nem az, hogy alacsonyabb a pulzusod, mert az utalhat sportszívre is, ami csak akkor jó dolog, ha társul hozzá egy megfelelően erős szívizom is. Tehát nem elég, hogy sok vért tud pumpálni, mert megnagyobbodtak a kamrák, hanem ehhez megfelelő erő is kell.
Tehát az edzettség legjobb mutatója, ha a szív gyorsan tud reagálni a terhelések változására, mint pl az intervallok során, vagy pl a pulzusmegnyugvás is jó mutató még!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.07.28. 16:19:10

@Tepó:

Nem tudom hogy arra gondolsz e amire sejtem hogy gondolsz... de a "több vért pumpáló szív" elmélete biztosan tudom hogy hülyeség (mármint hogy az edzett szív több vért pumpálna) mert ezt konkrétan Dr. Herr Gyula mérte le, egy bemutató alatt Joe szívén.

Egy edzett szív pont ugyanannyit pumpál egy ütésre mint egy átlagos. Tudom hogy döbbenetes, de igaz.

A különbség teljesen más (gyakorlatilag hatékonyabban működik az egész szervezete)

Íme a video:

www.ironman.hu/hu/node/344

Mindenkinek ajánlom!

Szerintem egy adott terhelésre való gyors reagálás sem biztos hogy az edzettség jele, mert egy edzetlen ember pulzusa másodpercek alatt képes felmenni 190 körülire sima lépcsőn felfutástól is... A pulzusmegnyugvás az tényleg lehet az edzettség jele.

Mindenki nézze meg a videót, rendkívül érdekes.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.07.29. 11:32:19

@WITCH:
Tényleg tanulságos a videó, ezentúl a tanáraimnak is meg fogom mutatni.
KÖszi a linket!!

De a gyors reagálást továbbra is fenntartom, persze a reagálás mértéke az nem mindegy...

monerd2 2010.08.03. 03:55:02

@WITCH: én is mondtam, hogy "ebbe az is beletartozik hogy adott tempó minél alacsonyabb pulzuson menjen". DE NEMCSAK AZ. az semmit az égvilágon nem jelent, hogy feljebb ment a pulzusod gyorsabb tempótól. :) a kérdés, hogy azt a magasabb pulzust tudtad volna-e tartani. erről próbáltam írni egy kis elméleti hátteret.
kérdésedre válaszolva, én majd néhány év múlva megyek, attól függ, hogy mikor érek el olyan edzettségi szintre, ami számomra már megfelelő az IM lenyomásához.

monerd2 2010.08.03. 03:59:59

@Tepó: baromság, én nem vagyok edzett, de a szívem állati gyorsan reagál mindenre. és nem, nem megy 190-ig a lépcsőn. :)) de akkor is. a másik, nyugalmi állapotban is ugrál a pulzusom, ez is elvileg az edzettség jele, hát nálam rohadtul nem... ez csak egyéni dolog sztem

monerd2 2010.08.03. 04:39:34

jajj bocs a sok ismétlésért, mindig internal server errorozott és frissítéskor nem volt ott a hozzászólásom korábban... ki érti ezt! :D :D

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.03. 12:10:19

@monerd2:
Bocsánat, akkor rosszul fogalmaztam...
Úgy gondoltam, ha tudja követni a pulzusod a terhelés fokozását, az edzettségre utal. Tehát ha elkezdesz futni, és felugrik a pulzusod 180-ra, és le sem akar jönni onnan, akkor gondok vannak. DE, ha a fokozódó terheléshez, fokozódó pulzus is társul, akkor az edzettség. Persze mindenkinek más a max pulzusa. A megnyugvási pulzus, tehát amikor leállsz a terheléssel,az mutatja meg igazán, hogy mennyire vagy edzett.
Állóhelyben, sőt fekvőben is mindenkinek változik a pulzusa, mert levegőt veszel, amihez izommunka szükséges, tehát vért kell pumpálni ;-)
süti beállítások módosítása