Agyba főbe

2011.06.12. 21:31

Nos, agyba-főbe próbálom nyomni a futást és a bringázást, néha meg orba-szájba. Néha persze kombinálom a kettőt.

Szóval itt van még ez a kb 47 nap, szeretném jól kihasználni, naponta legrosszabb esetben is megyek olyan 1,5-2 órát - van amikor 2,5-3-at - szóval a 15 óra remélem meg is lesz hetente. A bordám szinte teljesen rendbe is jött, ennek örömére annyit fogok menni amennyit csak bírok. Próbálom emelni az edzésmennyiséget.

Egyébként a St.Pölteni teljes testi lenyírás után 6 nappal az egri sprint távon ami még maradt belőlem azt full lenyírtam, szóval úgy érzem ebből a 47 napból már csak bő 4 hetem van az edzésekre, mert 2 hetet mindenképpen rá akarok pihenni az Ironman-ra, (rekreációs mozgással) ugyanis az Ironman nem olyan műfaj amit "bárki, minimális sportmúlttal, nulla edzéssel megcsinál". Nem, ez pont nem a  műfaj 8D. Az a sapkahorgolás, meg a modellező villanyvasút építés.

Aki már csinálta, az tudja hogy már magában a 180 kili bringa is - az úszás és a maratoni futás között lévő szendvicsben - pont eléggé le bírja vágni az embert ha nem vigyáz. Főleg ha mondjuk éppen 35 C van. Néha azt érzem, hogy néha az UVA/B sugárzás is arra való, és olyan a versenyen, mint ha pontosan arra optimalizálták volna hogy szép sorban lezúzzon mindenkit a bringáról.

Szóval NEM gyerekjáték. Akármi akármit is mond.

Az IM nem csak kemény. Hanem: "hűb*zmeg". Ha nem lenne az, akkor az emberek a vasárnapi bringázás helyett Ironmant csinálnának hétvégente. De nem csinálnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr592978868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szitto 2011.06.15. 21:59:45

É most fogok először indulni.
Amiben teljesen bizonytalan vagyok, hogy enni-inni milyen stratégiával kell egy IM versenyen? Abban tudnál valami tippet adni, hogy konkrétan miket mennyit érdemes enni közben? Gondolom nem olyan egyszerű, hogy eszek egy-egy banánt meg isot iszom ha gondolom...
Ezeket a dolgokat nem tudom rendesen kitapasztalni a max 5 óra hosszú bringa meg 1-2 óra futások alatt..

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.16. 09:43:45

@szitto:

Egy klasszikust tudnék idézni, Major Joe (2010-es nagyatádi Ironman):

www.majorjozsef.hu/index.php?modul=blog&kod=246&kezd=40

Reggeli:

 egy szelet sonkás kenyér
 egy szelet lekváros kenyér
 egy csésze mézes gyümölcstea

Úszás: Az első szám alatt nem ettem és ittam semmit, maximum a tóból kortyolgattam :)

Kerékpár:

75 km alatt:
 ettem 1,5 db PowerBar
 ittam 7 dl vizet és 7 dl izotóniás italt (késhegynyi ProGastro)
 2 db só tablettát

1. 35 km alatt:
 ettem 0,5 db PowerBar és egy kis darab banánt, amit a frissítőnél adtak fel
 ittam 5 dl vizet és 3 dl izotóniás italt (késhegynyi ProGastro)
 2 db só tablettát

2. 35 km alatt:
 ettem 0,5 db PowerBar és 10-12 db Győri kekszet
 ittam 5 dl vizet és 5 dl izotóniás italt (késhegynyi ProGastro)
 2 db só tablettát
 3 dl vízzel locsoltam magam

3. 35 km alatt:
 ettem 0,5 db PowerBar és egy kis darab banánt, amit a frissítőnél adtak fel
 ittam 5 dl vizet és 3 dl izotóniás italt (késhegynyi ProGastro)
 2 db só tablettát

Futás:

1. kör: 1 dl víz / a parkban: az első körben csak egy üres poharat tudtam magamhoz venni
2. kör: 1 gel + 2 dl víz / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
3. kör: 2 dl izotóniás ital / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
4. kör: 1 gel + 2 dl víz / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
5. kör: 2 dl izotóniás ital / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
6. kör: 1 gel + 2 dl víz / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
7. kör: 2 dl izotóniás ital / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
8. kör: 1 gel + 2 dl víz / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
9. kör: 2 dl cola + 1 dl víz / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
10. kör: 2 dl izotóniás ital / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
11. kör: 1 gel + 2 dl víz / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam
12. kör: 2 dl cola + 1 dl víz / 1 dl vizet ittam és 2 dl-el frissítettem magam

Összesen a verseny alatt elfogyasztottam :

 8 db só tablettát
 2 kis darab banán
 3 db PowerBar
 5 db PowerGel
 4 dl cola
 2,8 l izotóniás ital
 4,6 l víz
 2,5 l víz amit magamra öntöttem
 40 db szivacs, amivel locsoltam és töröltem (frissítettem) magam

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.16. 10:16:25

@szitto:

Hozzáteszem, mivel Major teste egy végletekig optimalizált rendszer, nem biztos hogy neked is az lesz a jó.

Most csak a saját tapasztalataim... (tejesen szubjektív):

1./ Szerintem egy teljesen amatőr jobb ha 3 órával a verseny előtt valamivel többet eszik.

2./ Bringa első 15 percében várd meg mire hozzászokik a szervezeted + nem kell egyből "csapatni". Utána egyél.

3./ Egy amatőr szerintem jobb ha már 75 km után elkezd "kekszelni" és ilyesmi, nem csak a másodikban. Ha valaki kevesebbet megy hosszat (100-120 kili felett) akkor olyan 100-105 kilinél lehet egy pici "energetikai problémája".

Tavaly volt ilyenem, (ráadásul extrém meleg volt), 145-nél benyomtam egy liter hűtött narancslevet, kajáltam is, leültem 5 percre - ez rendberakott.

Valószínűleg amúgy eléheztem.

4./ Futáson ne felejtsetek el gélezni, mert ahogy magamra visszaemlékszem, 15-20 kili után már úgy voltam vele hogy nem érdekel semmi, nem akarok enni semmit. Na ezt nem szabad.

5./ Víz: nagyon örülnék ha egy kört meg tudnék tenni 2dl vízzel. :) A valóságban ez jobb 4-nek számolva.

6./ Ez most nem frissítés de fontos: az IM szerintem azon áll vagy bukik, hogy bírod a bringa 100 kilin felüli részét(kisebb részben) és nagyobb részben pedig azon, hogy milyen erős vagy a futáson - agyilag!. Mert lehet hogy simán lefutod 2 óra körül a félmaratont, de itt annyi minden fog történni, hogy minden pillanatban koncentrálnod kell arra hogy "előre", és folyamatosan fuss. (főleg a táv fele után) Ez egy folyamatos - órákig tartó - agyi megterhelés lesz.

+ Bringán ne idd magad túl. :)

szitto 2011.06.16. 17:29:45

Köszi, ez nagyon konkrét és hasznos volt.
Az amúgy igaz lehet, hogy nem nagyon szabad az edzésmennyiséget se túlzásba vinni? Pl valahol olvastam hogy nem javallott maratonon se indulni pár hónappal a verseny előtt, mert annyit kivesz, hogy a többi edzés rovására megy.
Én max 120 kilcsit szoktam tekerni, (kb kéthetente)

mata68 2011.06.17. 08:13:43

@szitto: Nem tisztem beleszólni, pláne más blogján, de nekem ezek túl "amatőr" kérdéseknek tűnnek rajt előtt néhány héttel. Ezt mindenféle rosszindulat nélkül írom, nem akarlak megsérteni.

Itt is utána tudsz nézni pár alapvetésnek:
ironman.lapozz.hu/
ironman.tar.hu/

Jó felkészülést :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.17. 09:30:08

@mata68:

Mondjuk ha jól felkészült a srác, és csak a kajálást nem gyakorolta még be, azon szerintem még másfél hónap alatt tud javítani. Jobb mint fordítva :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.17. 09:39:42

@szitto:

Ebben szerintem van valami, mármint hogy pl. ne indulj előtte két héttel maratonon :). Rápihenés tényleg kell előtte: mondjuk másfél hét. Közben is lehet mozogni de csak rekreációs jelleggel - fél óra bringa a családdal, séta az erdőben, rövid foci, stb. :)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.06.17. 12:09:08

@mata68: @WITCH: @szitto:
Személyfüggő nagyon az edzésmennyiség.Lásd Tepó...kb.1000 letekert kilométerrel a lábában idén is brutál erős és gyors tud lenni bicajon.
De azért rákanyarodva a lényegre én úgy gondolom,hogy a 2 hetente letekert max. 120 "kilcsi"(ezen amúgy is beszartam) azért az általánosságban véve igen kevés.

szitto 2011.06.17. 13:03:14

Félreérhetően írtam. Közben rájöttem. Nyilván nem a 2 hetente végrehajtott kerékpározást gondolok a felkészülésnek.
Úgy értettem, hogy hosszú kerékpározást megyek kéthetente,meg hosszú futást is kéthetente. 2-3 órát azt heti 3 szor, meg futás szinte minden nap.
(kb ebből indultam ki.. edzesonline.hu/edzesterv/157/ironman_edzes_alapok meg edzesonline.hu/edzesterv/2150/ironman_edzesterv_kezdoknek_9_20_het, az edzésidőket ))
De ezzel nem lehet kitapasztalni hogy a tizenórás eseményen hogy célszerű táplálkozni. Ezért kérdeztem. Csak nem sikerült értelmesen megfogalmazni.
(a kilcsi szóért meg elnézést :) )
süti beállítások módosítása