Szingós külső
2011.06.14. 21:03
Az egyik ultrással :) beszélgettem múltkor a szingós külsőkről, és rá kellett jönnöm hogy igen hiányosak az ismereteim ezen a téren. Nem lepődnék meg azon ha más is ebben a cipőben járna, úgy hogy érdemes egy-két szót váltani erről. Amit eddig tudtam a témáról:
Normál külső:
Ugye, azt már eddig is tudtam hogy van a "normális" országúti külső, mondjuk 700x23 méretben, ami rosszabb esetben 7,5 barig, jobb esetben 8.3 barig nyomható (mondjuk már egy maxxis detonator is ilyen, ami amúgy elég olcsó). Ideális esetben viszont akár 10 bart is belenyomhatunk egy sima Schwalbe Durano S, vagy mondjuk egy Ultremo külsőbe.
De úgy hallottam hogy a 10 inkább 9, mert a legtöbb felni állítólag kb. eddig bírja. (szóval a felni miatt)
Aztán van a szingó:
Ebben egyben van a külső a belsővel, jó nagy nyomást bír - max 12 bar, vagy éppen 15, de spéci felni kell hozzá (ami nem oldalfalas) és - nem meglepő módon - fel kell rá ragasztani. Macerás.
Na kb ennyit tudtam a témáról.
Viszont kiderült hogy van normál felnire való szingó is, amiben detto ugyanúgy egyben van a külső és a belső, ugyanúgy 12, vagy 15 barig nyomható, de NEM KELL RAGASZTANI.
Na ezt nem tudtam. Szóval ezt hívják "drótperemes szingónak". 8D
Kérdés:
Most már csak egy kérdésem lenne az igen tisztelt bringaszakértőkhöz:
A drótperemes szingót (ami normál felnire való) és mondjuk 12 barra nyomható, azt tényleg nyomhatom 12 barra? Mert ugye a normál külsőknél is az van hogy maga a felni nem szokta bírni 9 bar felett... Itt is ez van?
Várom a megfejtéseket...g
Amúgy erről lenne szó:
TUFO DRÓTPEREMES SZINGO - C S33 PRO
TUFO DRÓTPEREMES SZINGO - C S33 SPECIAL
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2011.06.16. 18:30:38
Ha túl kemény, akkor elpattog a hátsó és nem tudja leadni az erőt az útra.
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.17. 09:36:49
Szerintem meglepődnél mennyire fújják fel egyes gyorsabb IM-ek a szingós gumit.
(Kombinát pl 10-re, de ráadásul neki még szingója sincs...)
Konkrétan beszéltem már profi bringással (pelson élboly eleje) aki 14-15 bar-al megy.
Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.06.20. 13:36:56
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.22. 15:43:12
A lényeg az hogy a sima felnire szerelhető, 12bar-ig nyomható "drótperemes szingót" lehet 12bar-ra fújni.
Bár akkor a nem szingós gumit, amit elméletileg 10-ig lehetne fújni (pl. Durano S) azt miért csak 9-ig lehet a felni miatt? (egy átlagos felninél)
Szóval ezt tudtam kinyomozni.
Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.06.26. 23:42:01
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.27. 09:12:06
Szerintem ha józan paraszti ésszel megkérdezi az ember a szignós gumikat forgalmazó boltból többet ér vele.
A bolt pedig megkérdezett valami embert aki ért hozzá.
Mondjuk több kérdésem nem is volt, csak az hogy a drótperemes szingó is fújható-e 12-re a sima felnin :)
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.27. 10:16:56
Amúgy te voltál már a Govinda étteremben?
(Bár, ha jól emlékszem lehet hogy pont te ajánlottad?)
Szerintem iszonyatosan hangulatos, az egyik legjobb ilyen kajálda!
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.27. 10:17:55
Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.06.27. 10:48:18
Még az is lehet, h én ajánlottam :-))
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.06.27. 18:44:19
Most jöttem onnan, tényleg jó, főleg amilyen radikálisan kezelik a fűszereket, még a gyümölcsökben és az üdítőkben is :)
Utolsó kommentek