Pár tipp a 2 Ironman-em alatt szerzett tapasztalataim alapján, a következő versenyemre:

CIPŐ:

  • Fontos a megfelelő méretű SPD/LOOK országúti bringás cipő.
    (2009-ben 2 számmal kisebb (42) volt rajtam - meg is szívtam. Most 44-esem van ugyanabból a típusból  ;)
  • Fontos a kipróbált futócipő, ami megfelelő méretű, sehol nem nyom vagy dörzsöl. Ha mégis minimálisan dörzsöl. (3x ellenőrizd le beraktad-e!)
    (Ha két méret között nem tudsz dönteni, MINDIG a nagyobbat válaszd)
  • Futózokni kötelező (amely különböző részein vastagított, erősített)
  • Ha valahol mégis picit dörzsöl a cipő akkor a zokni alá szigorúan LAUKOPLASZT szalagot ragassz fel. 

ÚSZÁS:

  • Az úszószemüveg jól legyen felrakva, mert ha bemegy a víz megszívhatod. Be fog párásodni, ami szívás. Nonotechológiás spray-vel érdemes befújni belülről, és talán kibírja a versenyt. Rájöttem hogyan lehet párásodásmentes szemüveget csinálni, de még nem barkácsoltam össze, ha kész van szólok.

BRINGA:

  • Bringa alatt túl sokat ittam. Túl sokszor, túl nagy mennyiséget. Kb. 5x annyit álltam meg, és pisiltem 2009-ben mint kellett volna. (minden alkalommal kb 10-15 ember ment el mellettem, aztán elkezdhettem esetleg visszaelőzni ezek egy részét) 2010-ben már jobb volt a helyzet, de még mindig 2,5x annyit ittam mint kellett volna. Tanulság: rendszeresen inni kell, de nem állandóan, és keveset. Amúgy is nagyon lassan hidratálódok, ilyen típus vagyok. 
  • A versenyidő 5-5,5 órájáig tart ki egy átlagembernél a szufla első része. Az úszás, és olyan 3-3,5 óra bringa után (kb 90 km) Erre számítani lehet/kell. Mondjuk gyakorolni a 100 kili feletti bringaedzéseket (kb itt van egy fiziológiai határ), vagy jobabn beosztani az erőt, evést, stb. Lehet hogy az első 75 kilis bringa (nagy)kör után kicsit leülök pihizni 5-6 percre kajálni, feltöltődni, ezzel el tudom kerülni a 90-100 kilis mélypontot.
  • Folyamatosan figyelni kell az aerodinamikus pozícióra (ez kb 2-3 km/h-t is jelenthet hasonló erőbedobásnál) Nekem ezen az aero sisak sokat segít. NEM azért mert az ennyit segítene magában, hanem azért mert picit rákényszerít (emlékeztet) az aero (könyöklős) pozícióra.
  • Úszás után kell kb 10 perc pihis tekerés hogy átálljon a szervezet.
  • Pedálfordulat... Ha pörgős vagy de nem annyira erős akkor érdemes olyan 100 körül tartani, ha erős de nem annyira pörgős akkor 80.
  • Én 10 perc nyugis tekerés után belekezdek olyan 90-100-on, és majd később leviszem olyan 80-ra, de erősebb áttételen.
  • Folyamatosan tartsd a sebességet, nagyon ritkán állj meg
  • Az első aerodinamikus kulacs NAGYON JÓ, és bőven elég két nagy frissítési pont között. Max. lehet még vinni hozzá egy KIS kulacsot vízzel a kaja, és a locsolás miatt.
  • 2009-ben 4 (!)nagy kulaccsal mentem + az aero. Ez hülyeség volt! :)
  • Érdemes olyan gumit felrakni (ha nincs szignós kereked) amit 10 bar-ra lehet fújni, viszont (Schwalbe Durano S, stb) ne fújd fel csak max 9-re, mert a legtöbb sima felni ennyit bír. Ha nincs spéci gumid, akkor pedig max 8.

VÁLTÁS:

  • Őrült lassan szoktam váltani a számok között, bár kb 40%-ot javítottam 2009-ről 2010-re :) 2011-ben simán tudnék javítani még (khmm..) nem is mondom meg mennyit, összesen 8D Az ilyeneken rengeteg dolog múlik. Hiába jövök ki az úszásból egész jó helyen, úyg hogy még sokan vennak a vízben mögöttem, ha mire elindulok majdnem mindenki beér a depón.

FUTÁS:

  • Na ez a kardinális kérdés!!! 8D Toronymagasan a legbénább számom.
  • Csak kipróbált, jó futócipőben, száraz lábbal, jó futózoknival érdemes nekikezdeni.
  • Ha még nem telt le két év az első futóedzésed óta,  ne akarj IRONMAN-t csinálni, de még féltávot sem, és szerintem még félmaratont sem. (egészen egyszerűen az inaknak, ízületeknek kell ennyi idő!!!)
  • A futótechnikán sok múlik, hatékonyan, lazán, felesleges energiaveszteség és lábodacsapkodás nélkül fuss. Lazán, energiapazarlás nélkül, nem szétesve.
  •  Mostanra már elértem hogy az első időben jelentkező in problémáim teljesn elmúltak (adaptálódtam), és bírok is egy félmaratont, maratont, akár egy triatlon versenyen belül is, az úszás és bringa után is (megfelelő sebesség mellett tüdővel, izomerővel, ízületekkel is). Viszont AGYILAG még mindig nagy kihívás!!!
  • Előző gondolatmenetet folytatva: AGYILAG, FEJBEN, LÉLAKBEN nagyon ott kell lenni az ironman maratoni futásán! (nem gyerekjáték, de óriási 8D)
  • Tehát nem kifulladok, nem izomzatom adja fel (bár egy állandósult, tompa, szivacsos vádli-comb érzés azért megvan mindig futás közben), és ha nem cseszem el a cipő és a zokniválasztást, akkor még a lábam sem problémás. Viszont állandóan abba akarja hagyni az ember a futást. Iszonyatosan erősnek kell lenni ahhoz fejben, hogy folyamatosan egy kellemes tempóban fuss, és azt szinte MINDIG tartsd is, még akkor is, ha történetesen mélyfagyasztott pingvinek esnek is az égből!!! Ha ez nem sikerül vasakarattal, akkor jön a futás - gyaloglás kombó. (futás-gyaloglás-futás-gyaloglás-stb..)
  • Ez lesz a LEGNAGYOBB KIHÍVÁSOM FEJBEN! Még mindig agyilag voltam a leggyengébb (futáson), ez már 2009-ben is így volt, 2010-ben pedig teljesen egyértelművé vált.

Na, kb ennyi jutott eszembe most. Remélem segített.

Ja még valami: 2010-ben besprinteltem a célba. Látványos, de NE csináld. 10 perc múlva eléggé visszaütött, bár infúzió nem kellett. 8D  

ESETLEG - BAKKER - lenne még valakinek SAJÁT TAPASZTALATA ??! :O<<<

(Elhiszem hogy édes a a passzivitás, (a kb. 800 000 olvasós cikkemre is csak 5-en reagáltak) de azért tőletek sokkal többet várok! 8D)

Na jó, ha nem hát nem!

peace!

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr672704964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása