Görgőzés + külső gumi elmélkedések
2010.12.06. 16:33
Görgő
A bringáról leszedtem a kék Michelin versenykülsőket, és felraktam a jó öreg fekete, igen-masszív edzőkülsőket, főként a görgőzés miatt. Inkább az kopjon.
A görgő amúgy tényleg egy nagyon jó dolog, a ELTE egyetemi csapatában (Polythlon) ahol nyomulok sokszor szoktak görgőzni együtt, ami tényleg nagyon hasznos minden szempontból.
Nos, én ezt a fajta görgőzést megpróbálom egyedül megoldani a lakásban, közben néha nézem a "hogyan készül a golfütő", és hasonló ismeretterjesztő műsorokat valamelyik adón.
Szóval ennyit a görgőzésről.
Gumitéma
Másik téma az, hogy általában mindenki használ külső gumit a bringájához, kivéve ha nem bringázik. :)
Nos ebből az egyetemes igazságból kiindulva következik, az örök téma: ha széjjeljhajtottunk egy külsőt, vagy elütöttünk vele pl. egy ifát, akkor mire cseréljük le.
A kék versenykülsőmbe max 8 bar megy, ezt érdemes kihasználni, persze e mellett elég sok olyan külső van, amihez 6-7,5 az ajánlott. Mindenesetre a jobb külsők remekül bírják a 8 bart. Sőt, az a gumi amit most raktam vissza a bringára meglepő módon 8.3-ra van hitelesítve.
A profik persze spéci kerekeket/gumikat használnak tizenvalahány báros nyomással, de a normál külsőgumik ált. csak 8 bar-ig bírják.
Szerencsére most már vannak egész jó kis _normál_ külső gumik, amelyek simán bírják 10 bar-ig is. Alapvetően a külső a szűk keresztmetszet ilyenkor, mert az hogy szétdurran e a nyomástól az leginkább a külsőn múlik (most nem a felütésről beszélek) és nem a belsőn. + esetleg azon, ha ha rosszul rakod fel az egészet :)
Ilyen gumi van jó pár, a Schwalbe gumik egész jók például (a Stelvio gumijuk utódja a Durano S, ami igen jó vétel)
Itt van egy teszt is, ami még idén nyáron jött ki.
Van a schalbe-nak csúcs versenygumija is az Ultremo R, és vizes útra az Ultremo Aqua.
+ Az Ultremo ZX, meg még egy pár egyéb...
Bár az első szériás Ultremo-val volta problémák.
A Durano S az pl kimondottan egy best buy: elég könnyű, de azért kevláros, nagyon masszív, és állítólag min 10 000 km-t is bír normál használat mellett.
Érdekes azonban, hogy sok felni olyan 9 bar-t visel el egészségesen (a specifikáció szerint), de az erősebbek szerintem azért simán bírják a 10-et is.
A Durano S pedig vidáman nyomható 10 bar-ra ami kimondottan egészséges dolog tud lenni egy versenyen a 7, vagy mondjuk 8 bar helyett. Kibír 10 000 km-t, 8 rúgóért megvehető, több színben is van - szóval egész jó.
Ennyit a gumikról...
Ha valakinek van gumitippje a Durex-re kívül, amivel emelné a közösségi tudásszintünket az nyugodtan megoszthatja a tapasztalatait.
Valaki görgőzget mostanában? Ki mit csinál? :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.12.07. 08:10:08
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.12.07. 11:28:21
Köszi!
Bontager Race Lite van most?
A Continental milyen volt pontosan?
Meddig lehetett ezeket fújni, 8 vagy 10 bar-ra?
Most olyan külsőket keresek amelyek megfelelnek az alábbi szempontoknak: (többé-kevésbé)
Strapabíró
Könnyű
10 bar-ig fújható (vagy legalább 8-9 felett)
Alacsony gördülési ellenállása van
Lehet vele rendesen kanyarodni
A Schwalbe Durano S-en kívül..
Tepo, edzéshez / versenyhez mennyit nyomsz bele általában?
myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.12.07. 17:07:21
9 bar fölé viszont nem ajánlott semmilyen gumit fújni az átlagos minőségű utakra, mert az elpattogás miatt több energia veszik el, mint, amennyivel a surlódási csökken.
WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.12.07. 18:33:53
Meg persze nem is minden felni bírja a tizet, jó pár mavic felni is 9 bar-ig ajánlott.
(mivel ezek a hagyományos külsők a perem falát elég komolyan nyomják)
Bár a komolyabbak bőven tizen-valamennyivel nyomják a versenyeken, szignós gumival.
Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.12.07. 20:47:10
Igen, Bontrager Race Lite van most fönt a gépen. 8,3-ra lehet fújni, versenyen fel is nyomom annyira. Egyébként 8 körül szokott lenni.
Az előző nem is Continental volt, hanem Michelin Lithion. Azt is nagyon szerettem, és soha semmi gondom nem volt vele. Azt max 8-ra lehetett fújni.
Egyébként, általában a szingós felniken fel is lehet fújni a szingós gumit 10-re.
Xentis 2010.12.08. 22:09:27
Én kizárólag Continental gumit használok, volt egy pár GP3000esem aztán egy pár 4000es és most egy pár 4000S fut. A versenykerekemen meg Competition szingó feszül. Csak ajánlani tudom, szerintem messze a legjobb. A Schwalbe inkább montivonalon jó, míg a Continak ez a fő profilja.
sosem fújom egyiket sem 9bar fölé. Minden versenyen van néhány marha aki túlfújja a gumiját "mer'az a jóóó" aztán a rajtok előtt a napon a kitáguló levegő szétvágja a gumit mindenestől a szpíker meg már mondja is be az infot hogy kinek durrant el a gumi.. biztos ismerős a sztori.
Utolsó kommentek