Görgő

A bringáról leszedtem a kék Michelin versenykülsőket, és felraktam a jó öreg fekete, igen-masszív edzőkülsőket, főként a görgőzés miatt. Inkább az kopjon.

A görgő amúgy tényleg egy nagyon jó dolog, a ELTE egyetemi csapatában (Polythlon) ahol nyomulok sokszor szoktak görgőzni együtt, ami tényleg nagyon hasznos minden szempontból.

Nos, én ezt a fajta görgőzést megpróbálom egyedül megoldani a lakásban, közben néha nézem a "hogyan készül a golfütő", és hasonló ismeretterjesztő műsorokat valamelyik adón.

Szóval ennyit a görgőzésről.

Gumitéma

Másik téma az, hogy általában mindenki használ külső gumit a bringájához, kivéve ha nem bringázik. :)

Nos ebből az egyetemes igazságból kiindulva következik, az örök téma: ha széjjeljhajtottunk egy külsőt, vagy elütöttünk vele pl. egy ifát, akkor mire cseréljük le.

A kék versenykülsőmbe max 8 bar megy, ezt érdemes kihasználni, persze e mellett elég sok olyan külső van, amihez 6-7,5 az ajánlott. Mindenesetre a jobb külsők remekül bírják a 8 bart. Sőt, az a gumi amit most raktam vissza a bringára meglepő módon 8.3-ra van hitelesítve.

A profik persze spéci kerekeket/gumikat használnak tizenvalahány báros nyomással, de a normál külsőgumik ált. csak 8 bar-ig bírják.

Szerencsére most már vannak egész jó kis _normál_ külső gumik, amelyek simán bírják 10 bar-ig is. Alapvetően a külső a szűk keresztmetszet ilyenkor, mert az hogy szétdurran e a nyomástól az leginkább a külsőn múlik (most nem a felütésről beszélek) és nem a belsőn. + esetleg azon, ha ha rosszul rakod fel az egészet :)

Ilyen gumi van jó pár, a Schwalbe gumik egész jók például (a Stelvio gumijuk utódja a Durano S, ami igen jó vétel)

Itt van egy teszt is, ami még idén nyáron jött ki.

Van a schalbe-nak csúcs versenygumija is az Ultremo R, és vizes útra az Ultremo Aqua.

+ Az Ultremo ZX, meg még egy pár egyéb...

Bár az első szériás Ultremo-val volta problémák.

A Durano S az pl kimondottan egy best buy: elég könnyű, de azért kevláros, nagyon masszív, és állítólag min 10 000 km-t is bír normál használat mellett.

Érdekes azonban, hogy sok felni olyan 9 bar-t visel el egészségesen (a specifikáció szerint), de az erősebbek szerintem azért simán bírják a 10-et is.

A Durano S pedig vidáman nyomható 10 bar-ra ami kimondottan egészséges dolog tud lenni egy versenyen a 7, vagy mondjuk 8 bar helyett. Kibír 10 000 km-t, 8 rúgóért megvehető, több színben is van - szóval egész jó.

Ennyit a gumikról...

Ha valakinek van gumitippje a Durex-re kívül, amivel emelné a közösségi tudásszintünket az nyugodtan megoszthatja a tapasztalatait. 

Valaki görgőzget mostanában? Ki mit csinál? :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr592497337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.12.07. 08:10:08

Nekem most a Bontrager gumija van fönt, amit IM elött tettek rá. Nagyon jó kis gumi. A régi Continental volt, az is jól szuperált.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.12.07. 11:28:21

@Tepó:

Köszi!

Bontager Race Lite van most?

A Continental milyen volt pontosan?

Meddig lehetett ezeket fújni, 8 vagy 10 bar-ra?

Most olyan külsőket keresek amelyek megfelelnek az alábbi szempontoknak: (többé-kevésbé)

Strapabíró
Könnyű
10 bar-ig fújható (vagy legalább 8-9 felett)
Alacsony gördülési ellenállása van
Lehet vele rendesen kanyarodni

A Schwalbe Durano S-en kívül..

Tepo, edzéshez / versenyhez mennyit nyomsz bele általában?

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.12.07. 17:07:21

Nekem Vittoria Corsa Evo II- es kevlárperemes gumi van fent, az is az erősen ajánlott kategória.

9 bar fölé viszont nem ajánlott semmilyen gumit fújni az átlagos minőségű utakra, mert az elpattogás miatt több energia veszik el, mint, amennyivel a surlódási csökken.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.12.07. 18:33:53

@myke6969:

Meg persze nem is minden felni bírja a tizet, jó pár mavic felni is 9 bar-ig ajánlott.

(mivel ezek a hagyományos külsők a perem falát elég komolyan nyomják)

Bár a komolyabbak bőven tizen-valamennyivel nyomják a versenyeken, szignós gumival.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.12.07. 20:47:10

@WITCH:
Igen, Bontrager Race Lite van most fönt a gépen. 8,3-ra lehet fújni, versenyen fel is nyomom annyira. Egyébként 8 körül szokott lenni.
Az előző nem is Continental volt, hanem Michelin Lithion. Azt is nagyon szerettem, és soha semmi gondom nem volt vele. Azt max 8-ra lehetett fújni.

Egyébként, általában a szingós felniken fel is lehet fújni a szingós gumit 10-re.

Xentis 2010.12.08. 22:09:27

Felesleges 10baron használni a gumit, mert lerövidíti az élettartamát és a jó magyar utakon szét fog rázni olyan betonkemény lesz. A mai pumpák sem mind tudnak 10bart fújni, az enyém 12ig van skálázva de szerintem nem bír annyit fújni. Szerintem bőven elég ha 7-8ra felnyomod, annál kevesebb nem célszerű, mert hamarabb berepedezik a gumi két széle, több meg a kényelem és élettartam miatt nem. Te is használhatsz szingós rendszert, ez nem csak a profik kiváltsága. Egyébként kanyarban ez a legstabilabb,mivel a gumi betonszerűen oda van kötve a felnihez nagyon kemény az oldaltartása, olyan stabil amilyet tömlős rendszerrel nem lehet elérni. Ezt versenykerékre érdemes tenni, mindennapos felhasználása a nehezebb szervízelhetőség miatt problémás és drágább is.

Én kizárólag Continental gumit használok, volt egy pár GP3000esem aztán egy pár 4000es és most egy pár 4000S fut. A versenykerekemen meg Competition szingó feszül. Csak ajánlani tudom, szerintem messze a legjobb. A Schwalbe inkább montivonalon jó, míg a Continak ez a fő profilja.

sosem fújom egyiket sem 9bar fölé. Minden versenyen van néhány marha aki túlfújja a gumiját "mer'az a jóóó" aztán a rajtok előtt a napon a kitáguló levegő szétvágja a gumit mindenestől a szpíker meg már mondja is be az infot hogy kinek durrant el a gumi.. biztos ismerős a sztori.
süti beállítások módosítása