Na

2010.09.09. 00:20

  • Ma este leteszteltem a neoprént - medencében. És persze ennek ürügyén leúsztam a VB távját is (1500 métert).

(kicsit furcsa volt, mert ált. 3-4000 métert szoktam úszni ha lemegyek)

Picit aggódtam hogy túl passzentos lesz a ruha, de a mérete elméletileg pont ideális, mert a + - határok szinte számtani középértékén vannak az adataim, mind magasság mind súly tekintetében.

És láss csodát, tényleg nagyon jó.

Nekem még nem volt hosszú neoprénem, íme a tapasztalatok:

+ Őrületes felhajtóereje van, gyakorlatilag akkora hogy felfekszel a vízen!
   (olyan vízfekvést ad alapban, mint ha 10 éves korod óta rendszeresen úsznál)
+ Őrült meleg - langyos vízben
+ Majdnem hogy teljesen vízzáró

A kar része könnyített, max 1,5 mm-es neoprén, de a fontosabb részeken 5mm-es.

A kb 26 fokos vízben gyakorlatilag 30 percig bírtam, mert olyan volt mint ha főznének, és kb. 80 fokos vízben úsznék. Már csak az hiányzott volna, hogy valaki egy leveskockát is beledobjon a medencébe, egy marék vegetával.

Ez a ruha egyszerűen igényli a 17-18 fokos vizet, sőt szinte sír utána.

Egy kicsit nehezebb leszedni a hosszú neoprént mint a rövidet, de a különbség talán 15 mp ha lehet. Ezen kívül egy árnyalattal talán nehezebb húzni a kartempót, de tényleg nem nagy a különbség - mivel a kialakítása olyan, hogy a dinamikusan mozgó részeken elég vékony. 

Ja, a poén az hogy (azt most nem is említem mennyire feltűnő az ember neoprénben és IM úszósapkában, szabadvízes sötétített versenyszemüveggel súlyosbítva) összefutottam Hámori kollégával - a nagyatádi tízen túliak társaságának az alapítójával, egy országos triatlon ikonnal - és jól elbeszélgettünk.

"Az úszósapka kötelez" jelszóval indította a dolgot. :)

Miután befejeztem az úszást, elmondta hogy a bringán (a nagyatádi versenyen) pont előtte kaptam defektet, meg hogy állítólag Szőnyi Feri nyaksérvet kapott, és lehet hogy e miatt nem tudja majd leiskolázni a világot idén dupla deca (ezt a két szót próbáljátok meg ízlelgetni, érdemes) Ironman-on. Ilyen, és ezekhez hasonló témákba merültünk bele. Aztán észbe kapott hogy úsznia is kellene...

Ezen kívül azt vettem még észre, hogy igencsak felment a blog ismertsége tavaly óta. Ha valakivel találkozom - aki triatlonozik -, és mondok valamit, sokszor az "igen, ezt már olvastuk" szokott lenni a válasz 8D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr642281844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása