Kiértékelés

2010.08.30. 23:30

Rájöttem hogy az IM-en tapasztalható cipőprobléma alapvetetően nem a cipőnek volt köszönhető.

...Hanem sokkal inkább annak, hogy nem volt rajtam zokni.

Tanulság: két db oldalsó - jól felrakott - leukoplaszt + egy normális (vastagabb) futózokni valószínűleg megoldotta volna az egész problémát (vagy ha úgy tetszik fel sem merült volna)

További okosságok:

+ Több >120 km-es bringát kell menni 
+ Több >25 km-es futásokat kell menni
(mindkettőt akár "alappulzuson" is lehet első körben - relatíve alacsonyabb aerobban)
+ Még egyszer leírom: futózokni, stb...

Kajálás, edzés stb:

+ Nem kell megállni bringán :)
+ Mindenesetre kevesebb mint a felét kell inni annak amit ittam (a harmincX fok ellenére)
+ Még mindig azt mondom hogy bringa vége felé normálisabb kaját is lehet enni (kenyérlángos vagy tészta)
+ Futáshoz kell venni egy másfél literes kólát
+ Gélezni folyamatosan (ha már elkezdted ne hagyd abba!) állítólag az Ethicssport-osoknak lesz idén lesz már koffein nélküli is.
+ Jobban tartani kell a pulzust bringán, és picit magasabban. Két IM után most úgy érzem hogy ha 138 és 144 között tartod, akkor olyan 140-el szépen végig lehet menni. Szerintem ez a minimum amivel érdemes menni.
+ El kell kerülni a deffektet (kb negyed órát veszítettem). Rizikós helyeken (totál felmarás) inkább menj nagyon lassan mint hogy megszívd.
+ Rá kell hangolódni a nagyon hosszú, folyamatos, alacsonyabb pulzusú futásokra edzés szinten. Pl. >30 kili folyamatosan (először majdnem mindegy a sebesség) csak hogy jobban szokja az ember fejben.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr412260327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.31. 10:05:41

Hát igen.... ezeket az igazságokat már lassan két éve mondogatjuk Neked :), de fő , hogy valakinek most már elhiszed. Most már csak a nehezebb része van hátra: meg is csinálni :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.31. 11:06:23

Igen, saját kárán tanul az 'okos' :)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.31. 21:19:00

ez mind szép és jó...
itt mindig mindent tök jól leírsz megfogalmazol, aztán ha versenyre kerül a sor, sorra nem azt teszed...
De remélem jövőre minden sikerülni fog, és nem lesz szenvedés egyetlen verseny sem ;-)
SOk sikert!

szaszit 2010.08.31. 22:25:32

Szerintem meg pont a bringa elején kell valami normális szilárd kaját enni, amíg bírsz ilyet enni addig felesleges gélezni, a gél elég a futásnál is.
A bringa végén én már nem bírtam megenni semmit, csak a hideg kóla csúszott:)
Bringán meg nem szabad teljesen az útszélén menni illetve a kátyúkra útjavításokra fokozottan figyelni kell.
Egyszerúen az edzésen begyakorolt dolgokat kell megcsinálni, nem kell megváltani a világot új ötletekkel:)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.09.01. 06:31:16

@szaszit:
Csatlakozom hozzád a kajálás témában!
Én minden körben ettem egy szendvicset (3 falat), meg néha technica szeletet.
A futásig elő sem vettem a gélt.
Ja, és a kaját mindig vízzel öblítjük le , és nem izóval :-)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.01. 07:25:52

@szaszit:

"Szerintem meg pont a bringa elején kell valami normális szilárd kaját enni,"

Ez annyira alap hogy le se írtam.

"Bringán meg nem szabad teljesen az útszélén menni "

Konkrétan teljesen felmarták az egész utat (széltében-hosszában) ahol én kaptam defektet, és annak ellenére elszállt a hátsó, hogy gyakorlatilag lépésben mentem - az út többi része végig korrekt volt.

@Tepó:

"A futásig elő sem vettem a gélt.
Ja, és a kaját mindig vízzel öblítjük le , és nem izóval :-)"

Detto. Ez alap.

"Itt mindig mindent tök jól leírsz megfogalmazol, aztán ha versenyre kerül a sor,"

Őszintén szólva ez nekem sokkal inkább egy újságírói projekt (már mint hogy milyen egy ilyen szubkultúra) mint sportolói.

Aztán ebből csomó minden adódik, pl. hogy szeretek mindent magam kipróbálni a gyakorlatban - persze azért a legnagyobb őrültségeket azért nem követem el, ezekben hallgatok az elméletre.

monerd2 2010.09.06. 03:01:29

nem tudom mennyire jó ötlet az a sok 30km feletti futás. jó, néha pár db belefér :P

kóla, jajj, fujj... :P

és nemtom, de furán hangzik a lángos a futás kezdése előtt. sztem a lángos egy kicsit nehéz étel ahhoz...

a többi jól hangzik (persze azt a 140-es pulzust gondolom saját magadra értetted)

monerd2 2010.09.06. 03:09:39

na, szar blogmotor. ;)
süti beállítások módosítása