Verseny előtti para II

2010.08.03. 22:32

Tudom hogy sokan paráznak (leginkább, de nem kizárólag a 172 új ember) a verseny előtt. Kevesebb mint két hét van hátra - egész pontosan 10 év fél.

Ilyenkor sokan azt hiszik, hogy pl. elmegy az erejük, paráznak azon hogy kevesebbet edzenek, vagy edzettek ahhoz képest mint amit szerettek volna.. stb. 

Az igazság egyrészt az, hogy ilyenkor már túl sok világmegváltás nem igen fér bele a még hátralévő kb tíz napba, másrészt az hogy ki hogy alapozott (mondjuk év elején) vagy hogyan edzett júliusban az már a múlt.

Azzal kell gazdálkodnunk amink van.

Ugyanakkor jó hír, hogy azért szerencsére túlságosan hirtelen azért nem csökken az edzettség, az aerob állóképesség.

A lényeg ilyenkor leginkább az, hogy fenntartsuk az edzettséget. Átmozgatni, és nem szétcsapatni magunkat. 

Nálam az utolsó időszak kb úgy zajlott (jún vég-aug eleje) hogy volt ugyebár az ominózus orfűi középtávos verseny, majd később egy intenzív két hetes edzőtábor, + ezután még edzegettem, most pedig már itt vagyunk a nagyatádi ironman, aka a hosszútávú OB szájában :)

Ma egyébként kicsit rajtam is eluralkodott a szokásos Ironman para (nincs ebben semmi 8), viszont (talán éppen ezért) szinte mágnesként vonzott ma a futópálya a stressz levezetésére.

Ezért átmozgató jelleggel futottam 40 percet (kb. közepes tempóban) 

Pulzusmérő nélkül mentem, megpróbáltam úgy haladni ami hosszú távon is fenntartható. Ha picit soknak éreztem, akkor egy kicsit visszafogtam, mindvégig próbáltam egy elég erős energiatöbblet állapotában menni. Nagyon fontos az, hogy az ember be tudjon lőni érzésre hasonló szinteket magának akár óra nélkül is, ez egy fajta önismereti tréningnek is beillik. 

Azt hittem hogy a futás nem igazán fog jól menni, mivel az utóbbi időben főleg bringáztam (és úsztam) de az érdekes az hogy nagyon jól ment. Sőt, talán ez volt az egyik legjobb menet, ha azt nézzük mennyire ment/vagy nem ment könnyen.

Ahhoz tudnám az érzést hasonlítani (már mint a mait) mint amikor olyan 125-ös (vagy 134-es) pulzussal mész aránylag tempósan bringán, és elég nagy energiatöbbleted van.

A mostani futás is hasonló volt (noha nem volt rajtam pulzusmérő) de talán ma éreztem először ennyire markánsan ezt a futás kapcsán, nevezetesen hogy jóval a nullszaldó (eneriatermelés/energiadeficit) szintje felett mentem.

Az IM kapcsán azt hiszem jobb ha senki nem izgul túlságosan. Aki belerakta azt amit kell az edzésekbe, és a hátralévő kb tíz napot is nagyjából a terv szerint csinálja végig, annak túl nagy baja nem lehet. A frissítésre azért majd nem árt figyelni, mert mint tudjuk az a negyedik versenyszám.

Két és három nappal az IM előtt mindenki aludjon eleget. Az utolsó napon ez már nehéz lesz, de mint azt már többen javasolták, a lefekvés előtti sör, vagy a 3 dl jóféle vörösbor azért egész jól tud működni ha altatásról van szó.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr832197096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.04. 11:16:20

Ne parázz! Te már tudod mi vár rád.. és jobban felkészültél, mint tavaly, tehát csak jobb jöhet :)
süti beállítások módosítása