Hétvége

2010.05.22. 00:17

Kiegészítés, 2010-5-24 hétfő:

Na bakker lefutottam a hétvégén belül a 3. félmaratont* is!

KÉSZ KÉSZ KÉSZ! ;)

Sum - kevesebb mint 3 nap alatt:

  • Több mint 9 óra edzés,
  • Ebből 3 db félmaraton,
  • és egy 2,5 órás bringa

*Az eleje (ellentében az első kettővel) kicsit szenvedős lett, mivel a minimális regenerációs idő (este félmarcsi-délelőtt félmarcsi 8) azér nem kedvezett a dolgoknak. Olyan 45 perc futás után, majd még inkább 1,5 óra után már könnyebb volt.

Bár több (szinte kizárólag agyi, de az erősen) holtponton estem át olyan 5-10 km között. 10-11-12 után kellemesebb volt: eleve a tudat hogy kész a fele...

A 18-19-20 kili már egész jó volt. Az utolsó 1 szinte ajándék...

Kiegészítés, 2010-5-23 vasárnap:

Meg is volt a 2. félmaraton a hétvégére.
Ráadásul 1 perccel gyorsabb voltam mint 2 nappal ezelőtt.

A biztonság kedvéért még holnap megyek futni egy harmadikat is.

Hétfőn délután akartam - hogy azér' legyen már egy kis regeneráció is - de közbejött egy családi program, és figyelmeztettek hogy úgy is azzal hype-oltam magam hogy milyen jól regenerálódok, szóval menjek el reggel a 3.  21 kilire.

Na ja... Végül is, elég jól érzem magam.

Változatnanul nem fáj semmim, kb. mint ha el se mentem volna. Kipihent vagyok teljesen.

2:13 alatt csináltam meg, ami nem egy aszfaltszaggató tempó, de azért mégis egy 21 kili. (ja, igen: mindezt össze vissza fartekelve, néhol 25 km/h-s sprinteket is belerakva)

Tippek-trükkök:

  • Akárki mondja hogy jó a sima futócipő, én nem hiszem el. A versenycipő sokkal jobb. 
    (Aki nem izommal tompít, mert a decathlon poszteren lévő elrettentő sarokdöngető módon fut, vagy nincs meg a kellő izomzata, az inkább tanulja inkább meg, vagy erősítsen: cserébe soha többé sérülés)

Már csak azert is jobb a versenycipő, a sima futócipűk legtöbbjének nem igazán hajlik úgy a talpa ahogy kellene, és ez elég gáz - pl megfájdulhat a talpad.  Ez az eddig felsorolt negatívumok (kb 4 db) mellé pakolható.) 

  • Leukoplast ragasztószalag. El kell menni egy min 20 kilit fartekelni és megnézni hogy esetleg hol töri az ember lábát (vízhólyag, stb) - és szépen le kell mindenhol ragsztani - pontosan azokon a helyeken ahol gond volt. Ezzel a probléma megoldva: örökre. (Nem én találtam ki, hanem a profik. OK, egészen konkrétan Gyula említette a 2009-es féltáv után.) Jó erős a felülete, és minden féle méretben kapható 5 cm x 5 méteresben is. Ja igen: edzés előtt kell persze. ;)
  • Jók a hosszabb futások (főleg pályán!) Ja, nem is mondtam hogy 400-as pályán csináltam, alkalmanként 52-53 kör ;) zene nélkül. Szóval jó a pálya... Mert szerintem egy futás vagy legyen változatos, vagy ne legyen az. Ha pedig monoton, akkor legyen nagyon az, mert ez végül is egy gyakorlási folyamat is. Ráadásul egy pályán szinte semmire nem kell figyelni, max arra ha a pályára téved egy D kosaras MILF.
  • Előző pontjoz kapcsolódik amit Major Joe mondott a triatlon est után: Az ember remekül tud gondolkodni az ilyen edzések alatt: mindent át tud gondolni, a terveit, a céljait - van rá idő. Érdemes ezt kihasználni, nagyon jó tipp.
  • Végezetül Kindl Gábor edzéselméletéhez kapcsolódva (akit az egyik legkomolyabb szakembernek tartok az országban ilyen téren), szintén Joe osztotta meg a következő dolgot, az előbb említett alkalom során (ő is egy másik profitól hallotta külföldön) - csak hogy érzékeltessem, mennyire is fontos az edzések közötti pihenés (az aktív mellett a passzív pihenés is): 

Elég radikális, de hát profikról beszélünk...

  • Ha autóval is tudsz menni, ne menj gyalog
  • Ha meg is tudsz állni ne gyalogolj
  • Ha le is tudsz ülni ne állj
  • Ha le is tudsz feküdni ne ülj

Persze ez nem a nulla edzettségű emberekre vonatkozik persze, hanem főleg azokra akik életvezetés szinten nyomják a triatlont.

Ja igen, még annyi, hogy Lance Armstrong minimum 9 óra nyugodt alvást tart minimálisnak egy átlagember számára. Tratlonosnak, bringaversenyzőnek ez 10 óra, ráadásul a profik szoktak sziesztát is tartani.

Szóval fontos a pihenés, és ezen belül a passzív pihenés is - mindenkinek.

Megyek is aludni! 8P

Kiegészítés, 2010-5-22 szombat:

  • Csapattam egy 2,5 órás pörgetést bringán 100-110-es pedálfordulattal

Aztán rájöttem hogy hétfőn még hétvége lesz. (A 'kevesebb nap mint kolbász' örökérvényű szabály alapján átértékeltem a tervet, és rájöttem, hogy ez a hétvége a futásé, úgy hogy jó lesz a félmaraton(volt)->bringapörgetés(volt)->félmaraton->félmaraton sorrend.

Bár lehet hogy egy minimálisat (mondjuk fél óra) fogok förgetni az utolsó 2 félmarcsi között is - mert a pörgetés az jó! Állítólag a futást a bringával gyógyítja a triatlonos (ami egy szólás-mondás, de egyébként így is van)

Most a bringa után rendkívül jól érzem magam, kb mint ha el sem indultam volna. Azért nem akartam ma 4 órásat menni, mert holnap minőségi futást szeretnék.

Holnap tehát frissen & fiatalosan még egy félmaraton, aztán holnap után még egy.

3 elég is lesz a mostani hétvégére.

Most már egészen biztos hogy egy pici pörgetés is lesz közöttük. 

Komolyan mondom mostanábán kezdem észrevenni igazán a fejlődést a kb. 2009 jan 1.-i kezdés óta. És ez jó dolog. 

Eredeti bejegyzés: 

Péntek:

  • Ma futottam egy tényleg laza félmaratont (21 kili) fartekelve, az átlagpulzus 144 volt. Az összidő valamivel 2 óra felett.

(Nagyon sokat fejlődtem futásban, és sokkal erősebbnek érzem magam - meg se kottyant, érzésre. Az idő és a rendszeresség gondolom hat az edzéseknél is.)

Ez a futás a bevezetése a hétvégének, ahol szombaton (holnap) még lesz:

  • Bringa (olyan 3-4 óra) tempósan
  • Utána egy óra futás (mint kombó edzés)

Vasárnap este:

  • Futok még egy félmaratont (21 kili) olyan 145-ös átlagpulzussal. (kb 2 óra)
     

Péntektől vasárnapig (hétvégén) tehát lesz sum 8 vagy 9 óra edzésidő.

A versenyekkel kapcsolatban úgy néz ki hog az Orfűi féltávra megyek - 100% (bár nem tudom mennyire jó ötlet volt oda szervezni a féltávot, mert ahogy elnézegettem a hosszú listáját azoknak akik feladták a duatlont ugyanott...... érdekes! Ez meg ugye féltáv.

Imádtam a Zánkai féltávot (annak ellelnére hogy nem túl erősen kommunikálták hogy +10 kili (90 helyett 100) lesz a bringa), de persze meg kell becsülnünk minden versenyt - minden elismerésem a szervezőké! Majd meglátjuk milyen lesz, még az is lehet hogy szuper :)

(Én nem voltam a duatlonon, a Tisza-tó bringaversenyen zúztam (...le a pumpát :) nem tudom milyen a terep... Ha túl félelmetes lesz lefelé, vagy túl durva felfelé - azért nem biztos hogy erőltetni fogom...) 8'P

Ezen kívül lesz még az előtte lévő hétvégén egy Balatonfüred Triatlon verseny (olimpiai táv) - kb 60% hogy megyek rá.

+ Lehet hogy megyek és Winkler mellett lefutom az ominózus 4:30-ra tervezett maratonját az Orfűi hétfége után egy héttel (ez olyan 50%) és tudósítok róla.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr232022077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.05.22. 09:50:29

Ha meg is csinálod, akkor ez igazi IM-es hétvége lesz, hajrá! Sokat fogsz fejlődni.

A 4:30-as Maraton szerintem még nem triviális Neked, csak akkor menj, ha készen állsz egy nagy küzdésre és nem félsz az elnyúló regenerációtól!

2 hónap és 3 hét az IM-ig... (tehát 2 hónap edzés-fejlődés lehetőség és 3 hét taper)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.22. 12:55:37

@myke6969:

Nem 'ha meg is' hanem meg :)

Amúgy nem tudom mi történt, de valamiért úgy érzem hogy egy más szintre léptem mostanában.

Tegnap úgy futottam le a 21 kilit hogy nem hogy a mai napon nem fáj semmim (egyáltalán), de még tegnap sem.

Pont a regeneráció az, amiben érzésre fejlődtem, szinte hihetetlen számomra mennyire gyorsan regenerálódok...

Ajándék ez a hétvége, mert nem lóg a fejem felett semmi egyéb dolog most.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.05.23. 09:19:44

Sztem Orfű nem olyan félelmetes, mint ahogyan azt leírják sokan...
Mielött a duatlon rajtja volt, Szasza, a szervező mondott egy örök igazságot, amit én végig mondogattam magamban. Ez pedig így hangzott: "Nem az emelkedő nyírja ki az embert, hanem a tempó!" és milyen igaza volt...
Én szépen meneteltem fölfelé mindehol, és a 40. legjobb időt tekertem a mezőnyből úgy, hogy sokan a súlyuknak köszönhetően a lejtőkön rámvertek egy kicsit :-)
Most a féltávon, ha bepötyögöd az útvonalat a gmpas-be, akkor látni fogod, hogy benne lesz A HEGY, meg egy másik emelkedő is körönként, de közben vannak pihentető lejtők is.
Szóval készülni kell rá fejben, és az emelkedőkön pedig óvatosan, de folyamatosan haladni felfelé! Megállni tilos :-D
Én még nemtudom, hogy a TDP utáni héten, mit fogok érezni a lábaimba, de remélem sikerül regenerálódni a féltávig.
Jó kis verseny lesz az!

laciii79 2010.05.23. 10:09:59

@WITCH: Adódik a kérdés: hogy lehet a regenerációban fejlődni?
Nyilván a (nem véletlenül) sokszor leírt Ca+Mg+C vitamin. Vagy az, hogy az ember egyre állóképesebb, az egyszersmind azt is jeleneti, hogy könnyebben gyorsabban regenerálódik?
Remélem jól halad a hétvégi félmaraton tercett! :-)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.23. 12:23:06

@laciii79:

Szerintem automatikusan emelkedik a regeneráció képessége idővel, az edzések miatt.

De ahogy Kindl is nagyon okosan írta, az edzés csak 25% a felkészülésből, a többi a jó minőségű alvás, pihenés, mentális felkészülés, táplálék (tápanyag) bevitel, stb. és az egész összetervezése...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.23. 12:25:28

@Tepó:

"Sztem Orfű nem olyan félelmetes"

Gondolom ezt nem azok írták, akik feladták a duatlon távot ;)

Azért köszi!

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.05.23. 14:11:21

@WITCH: igazad van, ezt én írtam :-))
de aki fél bármilyen távtól, nem pedig készül rá lelkileg, az megérdemli...
Sztem minden agyban dől el. Ha arra készülsz, hogy bármekkora is lesz az az emelkedő, de Te felmész rajta, akkor fel is fogsz menni.
Csak idéznék egy klasszikust:
"Impossible is nothing"
Ja, és a futópálya sem lesz sík, mert folyton dombra fel, dombról le lesz a menű!
Szóval mentál tréning rulez ;-)

laciii79 2010.05.23. 23:05:10

Aztán majd, ha jön egy pihenőnap, az sem ám "csoki, ropi, kóla" legyen, ahogy Kropkó Peti mondta a triatlon esten. :-)))

Kösz amúgy, hogy feltetted a videót, jó volt! És tanulságos. Kicsit halk volt, főleg a Józsit értettem nehezen.
Ma futás helyett megnéztem, most elméletben edzek.

Lehet, amatőr a kérdés, de ha pályán futsz, nem téveszted el a köröket? Vagy nyilván olyan kütyüd van, ami távolságot is mér.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.24. 15:57:42

@laciii79:

Pedig már éppen készítettem a meghívókat a "csoki, ropi, kóla" party-ra.

A francba! :)

"nem téveszted el a köröket?"

GPS

laciii79 2010.05.25. 18:23:51

@WITCH:

"GPS"
Ja, úgy könnyű! :-)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.05.25. 18:33:43

Ez szép hétvége volt. A pályán futáshoz pedig külön gratula, én nem bírnám.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.25. 19:38:56

@laciii79:

Van olyan, ami minden 400 m-es körben 4x bemondja hogy fordulj jobbra... :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.25. 19:42:43

@Vasapu:

Hozzáállás kérdése. A pályának azért nem csak hátránya van.

Két előny:

- Le lehet cuccolni
- El lehet vinni 2 liter vizet

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.05.25. 21:35:42

@WITCH: még egy: Folyamatosan tudod, hogy állsz éppen.
Más világ az biztos, egyszer kipróbálom.

laciii79 2010.05.25. 22:21:33

@WITCH: Ja, épp azon agyalok, hogy milyen kulacstartó övet vegyek a hosszú futásokhoz, vagy vegyek-e egyáltalán...
a pálya kétségtelen előnye, hogy a folyadékpótlás problémája így megoldva.
Bár GPS nélkül, hogy számoljam a köröket.... hááát :-)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.25. 23:22:46

@laciii79:

A köröket nem kell számolni, kb. be tudod lőni simán az idő alapján is.

Úgy is tudod szeriintem hogy óránként mennyit futsz.

Lance Armstrong 2 dl vizet ajánl 20 percenként bringára. Akkor mondjuk másfél liter kell a 2 óra futáshoz.

E nélkül is simán le lehet futni (akár víz nélkül) de akkor minimális mértékben dehidratálódsz, az pedig nem jó a következő alkalom miatt.

Szóval kell mondjuk másfél liter víz, főleg ha meleg van. Azt pedig övön elvinni neccesebb...

Ja, a másik: hogy viszel bankkártyát, és veszel magadnak útközben!
süti beállítások módosítása