Buda maraton 2010 - monty

2010.05.01. 21:44

Volt egyszer egy...

 Buda Maraton 2010


Elmentem a Buda Maratonra, ami egy montis verseny.
 

Az érdekesség az volt hogy, egy min 16-17 kilós acél montival, merev villával nem annyira egyszerű dolog ez ;)

Megmondom őszintén nem teljesen arra számítottam, amit a versenyen várt.

Pl. elég durva volt, amikor úgy száguldoztam le hosszú percekig a lejtőkön, hogy a féket olyan erővel kellett húznom ordítva, hogy majd begörcsölt a karom!

A hátsó kerék egyre gyakrabban blokkolva csúszott az egyre durvábban kinéző lejtőkön, persze megpróbáltam kikerülni azt, hogy lezúzzam a mellettem lévőket a bingával, és én se essek akkorát mint egy ólajtó.

Szóval érdekes amikor úgy száguldozol lefelé mint az őrült, hogy közben tökig húzod a féket és ennek ellenére _nem lassulsz_, pedig a hátsó kerék blokkolva jön utánad..

Ami a legdöbbenetesebb a mai napban az, hogy a hangokból ítélve kb max 5 kili után, de lehet hogy 1 után, elhagytam az első kerék gyorszáróját!!

Persze csattogott, csögrött a bringa a versenyen, de ezt betudtam a merev villának, közben pedig NULLA módon volt rögzítve a kerék!

A verseny után egy srác jött oda hogy ezt elmondja (a másik maraton főszervezője). "Jó" hogy nem néztem meg közben, mert akkor egy métert nem mentem volna tovább.

Nos, így kerékrögzítés nélkül végigmentem az első körön.
 

 

Ezen kívül volt még egy...

 Samsung Olimpiai Zöld Fesztivál 2010
 

Az egyébként nagyon szép természeti környezetben - a Hármashatárhegyi Repülőtéren és környékén - megrendezett futótalálkozón különböző távokon rendeztek futóversenyeket 3,2 km-től félmaratonig bezárólag. Természetesen a hely adottságaiból adódóan különböző mértékű szintkülönbségekkel is meg kellet birkózniuk az indulóknak.

Az eredetileg 21 kilométeres táv érdekessége az volt, hogy egy játékos kedvű futó átfordította az egyik irányító táblát, ami miatt pár km-el rövidebb lett a táv. Ezért aki 'túl jó' időt ment magához képest, lehet hogy a tréfás kedvű futógerillának köszönheti a BP-jét. :)

Videó:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr681967392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.05.02. 10:39:48

Azt is tedd hozzá, hogy patentpedál nélkül, blokkpedállal! Lefelé így különösen durva. Gratula a teljesítéshez, én nem biztos, hogy bevállaltam volna ezzel a bicóval, rögzített kerékkel sem!

gabsy · http://marathon-proba.blog.hu 2010.05.02. 23:13:04

Majdnem utólag kaptam szívrohamot, amikor megláttam, hogy a gyorszár nélkül tekertél ilyen brutál terepen. Belegondolni is rossz, hogy mi történhetett volna.
De te mázlista vagy! :)

Gyanítom többet nem mész ezzel a bringával montis versenyekre, amíg rá nem raksz egy rendes teleszkópot és egy stabil rögzítőt...

szaszit 2010.05.03. 11:19:54

Nagy mákod volt hogy nem esett ki a kereked, jó kis zakózás lett volna belőle..

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.03. 13:51:19

@szaszit:

Legközelebb lehet hogy egy kemping bringával kellene megpróbálni bekapcsolt dinamóval.

:)))

szaszit 2010.05.04. 20:45:26

Inkább egy zöld postásbringával lenne stílszerű, persze hozzáillő szerkóban:))

gladiator23 2010.05.11. 12:27:48

Hali! 3 dolog jutott eszembe erről az izgalmas, de talán inkább szánalmas sztoriról.
1. Mielőtt indulok egy versenyen felmérem a terepet, ha van rá lehetőség.Akár a youtubon is van fent jó pár videó kb. mit lehet 'kapni' egy ilyen rendezvényen.
2. Elviszem a paripámat egy szervízbe (ha már segg hülye vagyok hozzá) és kikérem a véleményét, hogy egyáltalán alkalmas szerkezeten ülök-e egy ilyen versenyhez?? Úszni se rögbi cuccban megyünk :)
3. Amikor a kerékpárüzlet jól kiröhögte a szánalmas Tescós bájkomat rááldozok 80-400 e forintnyi összeget egy KERÉKPÁRRA + ruházat/bukó/stb. elmegyek
edzeni vagy imitálni a hegyekbe és utána
nem teszek fel videót a youtubra, h mekkora zetor is voltam.
De mindenki a saját kárán tanul.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.11. 15:39:53

@gladiator23:

Tanácsaim:

1. Akkor mérd fel a terepet.
2. Vidd el
3. Áldozz rá
4. Ne tegyél fel

Ja, amúgy egy kérdés...

Rám mondtad hogy 'zetor' 8D vagyok?

Amúgy egy kurva egyszerű megfejtése van a kerékrögzítő elhagyásának:

Amikor kivettem a kocsiból nem szorítottam meg eléggé - ennyi.

Ja, a Gepida bringám akkor készült amikor pont átvették a gepida márkanevet, egy csomó komponenssel és vázzal együtt - az itteni gyártó.

Ergó kurva jó anyagminőségű. A hegesztési pontokon konkrétan erősebb mint a sima részeken, a kidolgozás miatt.

Tescos bringának nem nevezném, lehet hogy a 400-as bingád szanaszét+ripityára törik ha lerakjuk egymás mellé az enyémmel és belemegyek oldalról autóval a teszt kedvéért, az enyém meg sac/kb meg se hajolna.

Maga a bringa olyan 14-15 kiló, igaz hogy nem 12,5 mint az aluvázasok, vagy a karbon bringák - de cserébe megbaszott erős high-ten acél.

Na kb ennyi. 8D

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.05.12. 12:04:28

@gladiator23:
Szerintem ez a hangvétel nem ide való, hanem kb a Velvetre. Igenis tisztelni kell mindenkinek a sportteljesítményét, attól függetlenül, hogy milyen eredményt ér el, vállalni egy közepes vagy akár egy rosszabb eredményt sokkal nagyobb dolog, mint kanapészörnynek lenni (nem mondom, hogy Te az vagy). Attól még, hogy valaki nem engedhet meg magának (vagy csak szimplán nem akar) drága kerót szerintem teljes jogú résztvevője egy ilyen viadalnak (úgy írom ezt, hogy az én bringáim nem 400k-sak ;).

@WITCH: Szerintem, ha egy kicsit objektívebben (szerényebben) ítélnéd meg az eredményeidet/képességeidet sokkal reálisabb lenne minden, amit írsz. Pl. emlékszem egy tavalyi bejegyzésedre, amikor azt írtad "hogy nagyon meg fogunk lepődni ha egyszer elmész egy montis versenyre" ehhez képest itt Te lepődtél meg. Én személyszerint kíváncsi lennék arra a Witch-re is (ha van ilyen), aki a sporttal és versenyzőtársaival szembeni alázattal készül, edz, megfeszül (a maga szintjén) és végül előáll egy nagy fejlődéssel vagy egy szép eredménnyel. Sokkal nagyobb dolog, mint itt verbálkaratézni.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.12. 13:11:23

@myke6969:

1. / Egyre több ilyen komment lesz ahogy felhígul, és egyre népszerűbb egy blog.

Mivel egyre több ember olvassa, és ugye a nagy számok törvénye..

2./ A mostani bringámnak a legnagyobb problémája az, hogy a mászási áttétel köszönőviszonyban nincs egy versenymontival.

Szóval nem a mostani 17 kilós (telós) össztömeg a gáz, (mert ugyan egy normális monti 12 kiló, de van 10-es is)
hanem a mászási áttétel - ami miatt egy modern bringát sac/kb 2x könnyebb felhajtani a hegyre. Mert a mostanival egész egyszerűen egy adott szintű emelkedő felett mar gyakorlatilag agyontaposva se nagyon megy fel. Túl nagy az 'kistányér'.

3./ Persze mindenkinek vannak hibái, ami nekem az amit leírtál, az neked is ugyanúgy megvan, csak más területen, gondolom nem kell részletezni: te is tudod.

4./ Megmondom őszintén nekem ez az egész ironman (természetesen az extrémitása mellett) leginkább a harci/túlélési értéke miatt fontos.

Nekem pl lényeges hogy tudjak 4 kilin 4 percest futni, 100-on 15 mp alatti sprintet. Tudjak 2 órán belül 5 kilométert úszni, és tudjam magam 15 órán át is terhelni.

5./ + az is lényeges hogy mivel ennyien olvassák, rengeteg embert tudok rávenni a mozgásra. Ha ez nem így lenne, és nem kapnám sokszor személyesen is a visszaigazolásokat, már rég abbahagytam volna. (konkrétan múlt héten is ez volt, amikor már épp be akartam fejezni az 50 000. letöltés után) LEGINKÁBB EZ A FŐ MOTIVÁCIÓ MOST. A mozgás ugyanis életeket menthet, és nem keves számban.

Egyébként pedig meggyőződésem az, hogy a profi versenysporton kívül(mert ott valóban lényeges) az 'eredmények' túlzott hangsúlyozása, és a kocka gondolkodás miatt olyan az ország amilyen.

Tipikus példa erre pl. a magyar általános iskola 1. osztályától elkezdődő MBA, PhD-ig nyomatott szánalmas minőségű oktatási rendszer.

Ezért ütik a szülök a gyerekeket a 'kitűnő' eredményekért az általánosban a gimiban, ezért magolnak a gyerekek folyamatosan, és az egyetemekről ezért jönnek ki (tisztelet a kivételnek) a végzősök hasznavehetetlenul... Persze épen ezért pont sz*rt sem ér az ilyen 'eredmény' - mert magában csak ettől még lövése sem lesz semmihez.

A túlzott szociálizáció is öl. Agyilag mindenképp - kockakat nevel.

Az emberek egymást húzzák le, hogy jó szándékkal hol nem... Ezért megyek inkább mindig margón ha tehetem.

6./ A cuccolást meg szívből utálom.

Mi a cuccolás?

Az pl amit a zenész haverjaim egy része csinál, és itt is sokan. Amikor csak a TECHNIKA a lényeges, meg esetleg egy két dolog. Úgy vettem észre hogy ez mindenhol megvan. Van olyan ismerősöm akinek több milliós stúdiója van de SOHA nem ír zenét, kizárólag teszteli. (beteges)

Én meg legutóbb pl. összedobtam egy év alatt egy eletronikus albumot 10 számmal.

7./ Gyakorlatilag ez az egész blog arról szól hogy hogy tudom rávenni az embereket a mozgásra. Az hogy közben én is csinálom ez egy PARÁNYI, és szinte elhanyagolható része csak az egésznek.

8./ Még egy dolog ami kikívánkozik.

Az egész világ a szakbarbárok irányába tart. Ne gyártsunk több szakbarbárt.

Sokkal inkább akarok multifunkciós lenni - ha lehet választani.

Pl nekem többet számít hogy megtanuljak valami újat (pl. repülőgépet vezetni, vagy bármi tök más dolgot elkezdjek) mint hogy atádon ne egy órát javítsak hanem kettőt.

Tudom hogy nehéz elfogadni, hogy valaki több szubkultúrában is benne van, de ez van..

A zeneszerző haverjaim konkretan hulyének néznek az Ironman miatt, mert 50 métert nem tudnak lihegés nélkül futni. De sorolhatnám itt a különböző kombinációkat a kb 6 szubkultúrával kapcsolatban, egyik viccesebb mint a másik. ;)

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.05.12. 14:17:20

@WITCH:
1) Korrket vagy, hogy nem moderálod ki.
2) Ez a monti már 14 és 17 kg is volt...van olyan emelkedő az ilyen versenyeken, amin -kerótól függetlenül- csak akkor fogsz tudni felmenni, ha sokat edzel. Ezt az áldozatot meg kell hoznod és be kell vállalnod cserébe a multifunkcionalitásért.
3) Messze nem vagyok hibátlan viszont van egy csomó olyan jó tulajdonságom, aminek a fényes csillgása jól palástolja a hibámiat. Pl szerénység :D
4)"Nekem pl lényeges hogy tudjak 4 kilin 4 percest futni" - ha ez lényeges, akkor fussál/edzél sokat, mert az eddig publikált adatokból az derül ki, hogy nem tudsz (szerintem annak a futóversenynek jelentősen el volt mérve a távja). A 4 perces kili 21 perces Szigetkört (5,35) jelent. Nekem az még nem sikerült, pedig gyorsabb futó vagyok Nálad.
5) Ezzel teljes mértékben egyet értek és nagyon jó dolog, hogy csinálod.
6)Cuccolás: szerintem jó dolgok az igényes tárgyak, ha nem kell cserébe koplalni és a helyükön vannak kezelve (tárgyak). Ráadásul engem pl a bringáim motiválnak, nem tudok bennük kifogást keresni egy-egy gyengébb teljesítményre. Fel kell hozzájuk nőni.
8) Nem értek egyet. Nekem a sikereim elérésében sokat segített a poroszos iskolarendszer, nem kívánom, hogy valaha is pl olyan orvoshoz kelljen menned, aki úgy áll a dolgokhoz, hogy inkább ért mindenhez egy kicsit, de semmihez sem igazán... A sikeres országok pontosan a professzionális hozzáállású emberek miatt lettek azok.
Azokat, akik pedig nem 'hajtósak' nem 'profik' a többieknek kell támogatni olyan irányban, hogy ők is megtalálhassák az életükben az önmegvalósítást.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.12. 15:07:05

Attól hogy neked a hülye magolós, majd mindent elfelejtős istenv*rte porosz modell segített, attól én még rossznak tartom.

És myke nagyon durván elutasítom azt rám értve hogy

"mindenhez egy kicsit, de semmihez sem igazán."

Mondjuk vegyük azt hogy te IT sales vezető vagy alapvetően(mint professzionális dolog), és mellette hobbi triatlonos.

Nos, én detto ugyanígy IT sales főnök voltam, DE mellette egy milliárdos nagyker marketing vezetője is azonos időben.

Egyébként vége a blognak.

Van most több fontosabb dolgom is mint szájtépni.

Amúgy a multi-dolog nekem nem véletlenül alakult ki: 4 éves koromtól vadászpilóta akartam lenni, de sajnos pont sz*r időben születtem mert a Varsói Szerződés-ben még túl fiatal voltam, utána pedig egy idővel megszűnt a képzés.

Amikor NATO tagok lettünk és beindult a képzés, és tudtam volna menni, nos akkor meg már túlkoros.

És hiaba lobbiztunk, mert ugyan több alkalommal is felemelték a korhatárt, de mindíg el is telt bizonyos idő.

Mondjuk mikor felemelték 2 évvel, addigra eltelt 2 év...

Úgy hogy szívás, és ezt a vadászrepülő feelinget próbálom összerakosgatni apró részekből. Aminek a része a triatlon is.

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2010.05.15. 23:11:09

Nyugi.

Pont ugyanúgy baszogatjátok egymást mint tavaly ilyenkor.
Már megint túl sok a tesztoszteron bennetek. :)

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.05.15. 23:12:52

@WITCH: Sajnálom, ha ez a komment kiverte nálad a biztosítékot, azt hittem, hogy normális emberek módjára vitatkozunk.

"mindenhez egy kicsit, de semmihez sem igazán."

Ezt pedig Te vetted magadra, nem rólad szólt. Hanem inkább a 'szakbarbárság' vagy professzionalizmus mellett.

Nem akartalak megbántani.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.05.16. 21:56:51

Szeritem jobb ha befejezzük, mert különben ennek sosem lenne vége...
süti beállítások módosítása