Monty

2010.04.10. 20:37

Kezdek erősen érdeklődni a monty versenyek iránt.

Elsősorban azért mert ... "csak úgy".. nem tudom megfogalmazni az okot.

Másodsorban pedig azért, mivel kb 2,5 éves koromtól bringázom, és rengeteget montiztam már az életemben, és nem okozna gondot egy DH verseny sem, mert ilyeneket már játszottam sokszor, igaz nem versenyen... ettől esetleg csak a bringám tarthat vissza, bár lehet hogy veszek egy normális teleszkópot bele és csá!

De mindenesetre a sima monty versenyek szerintem nagyon érdekesek lehetnének, ráadásul ma is volt egy nagyon jó monty nap Budán! (erről lemaradtam, mert ezen a hétvégén is szakdogát írok: 2db-ot, de szerencsére most már 1,3-nál járok)

Ráadásul az asszonynak is kell írnia kettőt! Szóval kész nagyüzem van...

Szét lehet nézni pl. az mmtbszsz honlapján, de elárulom, hogy csalánnal verném a csupasz seggét annak, aki a versenyeket úgy rakta fel oda, hogy "XCM", "DH", "XCO", "4X" minden féle értelmes magyarázat nélkül.

Érdekes lehet a Balatonbikefest, és van egy másik site is, a 3x2s.

Ami elég poén, az a Hosszútávú Tereptriatlon Verseny

YEEEEEEE! :)


 

 

 

 



Végül is mi ez? 2 kili úszás(ironman fele) 80 kili bringa (detto), 20 kili futás (félmaraton körül)

Lényegében egy "féltáv", csak montival, nagyon mókás lehet 8D

MEGYEK!

8'D

Ráadásul Ausztriában kezdődik és Magyarországon fejeződik be. Kuruc-Labanc kooprodukció!


Ide tartozik egy kis story hogy miért is foglalkoztat annyira ez a _Kuruc-Labanc_ verseny! 8D

Az őseim töményen harcoltak a labancok ellen, egy felmenőm II. Rákóczi Ferenc gyekmekkori barátja volt, a fejedelem által elhíresült Borsi-tól egy köpésre van "Csörgő" azaz Cerhov, ahogy a szlovákok most hívják, de nem is ez a lényeg, hanem az hogy együtt harcolták végig a szabadságharcot.

Nos, amikor először kimentem Bécsbe, kicsit bennem is megvolt ez a Kuruc-Labanc "DNS": amikor pl megláttam ott egy osztrák lovasszobrot, az első gondolatom kb. az volt hogy elfogni! ;)))))))

Jókai leírása szerint amikor a kurucok az egyik hadmozdulatban előrenyomultak, egészen Bécs alá is elértek, úgy verték a labancokat, a császári vadaskertben ráadásul megsütötték az uralkodó 2db párducát amivel nyulakra szokott vadászni, és magát a császárt is majdnem elfogták...

Szóval amikor először Bécsben jártam, valami érthetetlen elégtételt jelentett számomra hogy a Gloriette-ben kajálva egy osztrák pincér szolgált ki. Abban a Gloriett-ben ahová a kurucok lényegében soha nem jutottak el. (még szép, mivel kb 3/4 évszázaddal az után épült miután a szabadságharc volt). De 1700-ban már állt a Schönbrunn-i kastély középső része, ahol felzabálták a párducokat, szóval azért valamennyire érthető miért jelentett nekem ez ennyire sokat! :)

Kicsit elkalandoztam, de a lényeg az, hogy próbálok betervezni pár monty verseny nevezést is! 8D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr541910462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.04.10. 21:43:25

Mondjuk május 1-én bemelegíthetsz velünk a Szilvásvárad Maraton hosszútávra !(117km, május 30). Nos? :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.04.10. 21:51:11

@Ivan Grasso:

Rövidebbet gondoltam, mert speedezni akarok, ez nem triatlon EB hogy az utolsó részében érjek be. :)

Minimum a mezőny első felével szeretnék beérni, ha lehet választani.

Ti a mezőnyhöz képest hol szoktatok beérni?

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.04.10. 22:03:45

A Buda Maratonon lehet speedezni, sőt az elején kell is, különben beragadsz az első hegyi single track-en a tolós emberek miatt. Két kör van, mindkettő kb. 21km. Csak akkor mehetsz ki a második körre, ha még nem ért be a nyertes a második körről, ez kb. 90 perc. A második kör a nehezebb. Eddig kétszer voltam, a második körre még nem jutottam ki...majd most!
Szerintem Neked van esélyed a mezőny első felében végezned, de ehhez nagyon kell nyomni.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.04.11. 12:35:52

@WITCH: XCO - Cross country: általában egy rövidebb (pl 1órás verseny) a cél minél nagyobb táv megtétele egy rövidebb körön (1-3km szokott lenni). Ezt nem ajánlom, mert főleg profik vagy profi szintű amatőrök nyomják

XCM - Cross country marathon: Mo-n általában 3 táv r (~ 25-35km 600-1500m közti szinttel),k (50-75km, 1200-2000m),h (90-120km 2200-3500m). Igazi tömegsport események és nagyon élvezhetőek, erősen ajánlott kategória. Én eddig Buda Maratonon és Duna maratonon voltam és rövidtávon indultam élvezkedés céljából. Ebben a műfajban a környékünkön a klasszikus király a Salzkammergut 200, aminek a teljesítése felér egy IM-el.

DH - Downhill, ilyenre ne menj, mert az egy dolog, hogy itt-ott lemész a montiddal, de itt olyan letörések vannak, hogy lesétálni is nehéz egy ilyen pályán. Full védőfelszerelés és nagyon speciális bringát/felkészülést igényel.

4x - Sprintverseny DH és XCO elemit ötvözve, 4-en rajtolnak egymás mellől és kb 1-2km-es pályán zúznak végig.

Tehát a konklúzió: Gyere május 1-én a Buda Maratonra, mert egyedülálló élmény. Főleg a rajt.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.04.11. 18:05:18

@myke6969: szerintem tudta, de azért jó összefoglaltad! :)

(A Salzkammergut extém táv az maga az iszonyat 7500m szint 211km, 16 óra szintidő...!)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.04.11. 18:58:10

Montizni jó.
Én tavaly voltam először a Bükk, illetva a Mátra-maratonon, utána meg a 24 óráson duóban. Mindegyik nagyon jó volt, idén az IM miatt nem megyek, viszont utána, Csillebércre már be is neveztünk -duó-, illetve szerintem lesz még egy Mátra középtáv.
Remélem valamelyiken szintén találkozunk.
Voltatok már Salzkammergut-on?

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.04.12. 09:30:00

@Vasapu: Én még nem, de rajta van a 'races to go' listámon! Akkor viszont csak a 200-as. (ami, mint IG írta 211km)

Arra viszont kell egy külön fél évet készülni szerintem.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.04.12. 10:58:54

@myke6969: Igen az egy kemény falat Asszem tavaly nem is engedték végig a mezőnyt az időjárás miatt.
Azért csábít engem is :-).

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.04.12. 13:42:32

@Vasapu: Mivel ilyen jól informált vagy és a 24 óráson duóban is respektálandó a részvételed, most már tudom, hogy komolyan állsz a montis kérdéshez. :) Ha a keresztlányomat látogatom Sopronban viszem a montimat és megmutathatnád majd a Lővérek legjobb single trackjeit...

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.04.12. 18:43:11

@myke6969:
Gyere csak, itt is vannak jó helyek, de a Semmeringre is ki tudunk ugrani:-).

zkrisztike 2010.04.20. 11:11:53

@myke6969: kb. milyen edzettségi szint kell egy ilyen "tömegsport-maraton" becsületes teljesítéséhez? (nem a dobogó a cél ;) Első körben a rövid távot javasolták nekem, nem a hossz, hanem a bringástechnika miatt.

Sosem tétlenkedtem, de 2,5 éve van az, hogy igazán rendszeresen edzek (spinning, aerobik), bringázni imádok...
süti beállítások módosítása