Nagyon érdekes összefoglalót tett fel Kuttor Csabi "kolléga" a Gordon Pirie futási technikáról.

Azért raktam idézőjelbe, mert elég erős azért egy olimpikont és engem egy lapon említeni - de azért áttételesen talán leírható, végül is TRIATLON-"triatlon" 8D

(Az igazsághoz hozzátartozik hogy myke is elkülde már ezt nekem angolul, de így hogy valaki már lefordította pont kapóra jött - így már nagyobb körben lehet terjeszteni.)

Milyen a helyes futótechnika? (klikkelj rá)

Összefoglalva:

A tanulmány legdurvább pontja akkor jön amikor kijelentik hogy a jelenlegi futócipők nagy része (szinte mind!) egyenesen megakadályozza a helyes futási stílust.

A mostani átlag cipők gyakorlatolag generálják a futósérüléseket.

(Legalább is, kipárnázott sarkú, ütéscsillapításos cípőt valószínűleg nem veszek többet.)

Annyira megfogott az egész, hogy Gordon Pirie által megálmodott rendszerhez legjobban illeszkedő Newton running cipőt ki akartam próbálnni, de _sehol_ nem lehet kapni az országban. (valaki hozza már be! 8D)

- Joe is ebben fut, és még sokan mások, pl a leggyorsabb maraton jegyzője IM-en belül, a Hawaii bajnok, stb 8D

 

 

Mit csináltam?

Mivel newton running cipőt nem tudtam venni (bár amerikából a hivatalos weboldalon keresztül simán lehet rendelni - de ehhez kellene valaki akinek van, és a méretet is ki tudom választani) ezért Bence tanácsát megfogadva a "flat" - sokkal kissebb sarokrésszel rendelkező futócipők felé fordultam.

Nos, ma vettem egy könnyű "flat" versenycipőt (vagy félverseny, mindegy)
- komolyan mondom sokkal, sokkal jobb. A térdet érezhetően sokkal kevésbé terheli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ma edzés gyanánt bele is gangbang-oltam egy félmaratont. (20 kili felett)

Tényleg jó!

Eleve egy sokkal természetesebb érzés, és nem az van hogy teljesen természetellenesen a sarok bevágódik a talajba (és mivel képtelenség kiszűrni a erőhatást) az aztán leterheli az izületeket... + az egészet ebből a rossz pozícióból át kell fordítani... Hanem eleve sokkal inkább úgy futsz benne mint mezítláb, ahol először (mint ahogy az évmilliók alatt kialakult) az első rész tompít, és simán, természetesen, szinte zajtalanul tusz futni. Nos ehhez közelít a flat.

Sőt, én aki eddig eléggé lábújhegyen futottam, ezzel sokkal természetesebben futok.

Ez a normálishoz közelítő futás amúgy tényleg szinte kivitelezhetetlen a, millió számban gyártott egyre nagyobb csillapítású különböző cipőkben.

Hozzáteszem a leglassabban az inak, és a csontrendszer alkalmazkodik az IRONMAN nevű mókának a futási részéhez - de persze szerintem jobb ha nem nehezítjük meg a dolgot még jobban egy párnázott cipővel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr901730596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása