Konditerem - kardió

2010.01.17. 18:39

Nos...

Vannak nagyon jó dolgok az életben, pl. az amikor először ma lementem az utcánkban lévő (egyébként b*romi jól felszerelt) konditerembe! (alul kardió gépek vannak)

Nagyon jó ötlet volt: nyomtam egy sűrű, és kemény 2,5 órás edzést, ami egy "futógép, bringa, futógép, bringa" szendvicsből állt.

Ja, azt hittem rosszul láttam amikor megpillantottam egy IPARI kinézetű, fekete schwinn TRIATLONOS (!) bringát a szobabicikli kínálatban - könyöklővel! wow! ;) Majdnem lehidaltam! (Rendesen klipszes, még jó hogy nem SPD, vagy Look pedál kompatibilis - mert akkor el is ájulok tőle 8)

Annyira nem volt nagy a sor előtte - mondanom sem kell, a legnépszerűbbek a "bringázz te is fotelből" típusok voltak - karfával, és TV-vel(!)

Átlagpulzus: 150, max pulzus 182 (ez jó, mert eddig nem is tudtam hogy ez a max, 176 volt eddig beállítva 8D)

Bár ha tovább gondoljuk, szerintem a 182 sem a tényleges max pulzusom, majd egyszer direkt kipróbálom a futógépen, hogy nyomok 90%-os terhelésből esetleg egy pár perces max próbát...

 

A lényeg az hogy a 182-es max miatt vágül így alakult át(mert átszámoltam) a 2 legfontosabb (aerob) zónám:

Zona 3: 127-145

Zona4: 145-163

Ez jó mert tényleg előfordul hogy futás közben (amikor 'csapatás' van) 150-165 közé áll be, ami mondjuk nem is rossz, mivel az még pont benne van a 2. aerob zónában.

A futás közben a futógépen végig fartek-eltem (össze vissza állítgatva a meredekséget 0 és 18 fok között) és a sebességet is. Időnként szisztemetikusan visszatérve a kb. 15 km/h-ra és mondjuk a 18 fok meredekségre 8D.

Kb másfél óra terhelés után az egyik ilyen játék kezdetekor, amikor 10km/h-ról 15km/18 fok-ra nyomtam fel pár percre - megszólalt egy alkalmi fitnesss-es (laza 30 kg-os extra szénhidrátbázissal): "- Ez normális?" 8'D Az ilyen mondatokért érdemes élni :)

Mielőtt el nem felejtem, azért is volt ennyire poénos ez, mert amikor bementem a terembe _senki_ nem futott a gépeken, csak gyalogolt - élég furi is volt ezt látni.

Nagyon jó volt! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr931680031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptp989 2010.01.17. 20:50:25

hát igen, 10-20-30 kiló izommal nem szívesen/könnyen szaladozik az ember :D

(de azért egyre többen vannak a normális, atletikusabb testalkatúak is a "gyúró" teremben)

szép kis szendvics lehetett, de ugye azért erősítettél is, különben jobb lett volna a szabadben, nem?

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.01.17. 21:39:19

Szerintem nem izom volt rajta az a 20 kiló. :) Bár pontosabban lehet hogy egy csaj mondta azt az ominózus mondatot, mert közben zenét hallgattam és a hátam mögött csak 2 lány és a srác állt...

Amúgy csak aerob volt.

Jó felvetés az utóbbi amit írtál, de pont azon gondolkoztam hogy a téli edzésnek a szabadban olyan funkciója is van hogy ellenállóbb leszel a hideggel szemben, magyarul az alkalmazkodási potenciálod nagy része erre a dologra megye el...

És mivel tudjunk hogy a versenyek nyáron vannak, jobb ha inkább melegben edzel... Nem véletlenül edz több profi is melegebb éghajlaton.

Bár a téli hegyi futás őrültködésre én is megyek, jövő héten, szóval ez kicsit üti a gondolatmenetet..

Ha annyira erősíteni akarok akkor azt is inkább izometrikusan.

Egy biztos... 50 kilós súlyokat sosem fogok emelgetni: "Jobb ha az ember egy nyílpuska mint egy elefánt" csak hogy egy kis képzavarral éljek...

Ami nekem fontos az, hogy 30-40 méteren beül robbanékony legyek, 1-2 km-en még elég gyors, de lassan haladva hosszabb távon is bírjam.. A 100 kilós tárgyak emelgetésére van elég ember 8D
süti beállítások módosítása