Futóipar

2009.10.06. 07:59

Amúgy kezd elegem lenni a "futóiparból", gondolok itt arra hogy egyes cégek csak azért "futtatják" az embereket mert nekik az profitot hoz.

Másrészt a profikon kivűl (ők persze más kategória) valahogy nem értem azokat akik fanatikus módon totál amatőrként(bár most magamnak mondok ellent kicsit, mivel nem szeretem címkézni az embereket: ok akkor mondjuk azt hogy akik nem életvitelszerűen versenyeznek :) az időeredményre mennek. Nekem amatőrként pl majdnem értelmezhetetlen ha valaki állandóan leamortizálja magát versenyen, és azt sem tartom a túl jó dolognak amikor nem eszközként haszálja a mozgást hanem célként.

Nekem pl a triatlon jó arra hogy felnyomjam az általános erönlétem, immunrendszer fejlesztésre, poénnak tartom hogy egy bringás teljesítménytúra után(ami mondjuk 60-80km) aznap el tudok menni egy félmaratonra, miközben a többieknek lóg a a nyelvük... Poén hogy ki tudok úszni egy 5-10 km-es tóból ha mondjuk elmerül a csónak... :) A triatlon segít a kungfunál is hogy bírjam hosszú távon erönlétileg a bunyót... stb. stb.

Magyarul nálam a triatlon egy eszköz és nem cél. Próbálok nem "öncélúan" futni, magyarul szeretném elkerülni azt a mentalitást amikor, ha valakit megkérdeznek miért fut kb. azt a választ adja hogy: "mert megyek futni" :)

BTW:
Amúgy a BP maraton távjára tényleg kiváncsi vagyok. Ha valaki mérte a távolságot légyszi írja már be hogy pontosan mennyi volt... 42,195? 43? 44,2?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr861430749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZoLeS · http://zoles.ddweb.hu 2009.10.06. 10:27:44

A tenyleges tavra en is kivancsi volnek, bar gyanus a 42.195. Nekem iPod SportKit 45.77 km-t irt, de ez nyilvan eleg durva elszamolas a reszerol.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.06. 11:20:46

Nekem Timex Iroman Trail runner van, 3d GPS-el, ami baromi pontos volt eddig: 44,2 km-t mért.

.com 2009.10.06. 12:18:18

Nekem: 43,95
Polar RS300X
Cimbora: 44,05
Garmin Forerunner 405

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2009.10.06. 13:33:33

Nekem pl csak annyi célom volt a maratonon tavaly, hogy végigfussam, mert amint a neve is mutatja ez "maratoni futás" . Az IM-en is ugyanezt tűztem ki magam elé célként: végig futva teszem meg a futásra kijelölt távot. (ez 99%ban sikerült is) Így a triatlon nekem is csak eszköz volt, ahogy az edzések is... eszköz arra, hogy ezt a kitűzött célt elérjem.

Ahhoz, hogy az ember kedvére futkosson, kerózzón, kiránduljon nem kell soktízezer HUF-ért versenyekre járni, hiszen ezzel pont ennek a bejegyzésnek a felütése ellen teszel.
A triatlon még eszköz lehet arra is, hogy az ember a sporttal és mások teljesítményével szemben alázatot tanuljon, amit az élet más területén kamatoztathat...

Mindenesetre én a korábbi kommenttel nem szerettelek volna megbántani, csak jószándékból arra tettem javaslatot, hogy készülj fel ezekre a megmérettetésekre a nehézségükhöz mérten, úgy sokkal jobban fogod élvezni!

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2009.10.06. 14:50:09

Witch!
Nem minden ember amortizálja le magát a szóban forgó sporteseményeken, még azok közül sem akik az élen végeznek. Amatőrként pedig részt vehetsz nyugisabb rendezvényeken is:

ttt.tr.hu/

(Nincs időmérés - legfeljebb szintidő - de itt is találsz embertpróbáló kihívást!)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.06. 16:04:24

@myke6969:

Ja, érdekes.
Valamilyen megmérettetés kell azért, mert azért valljuk be nagyon fanatikus az aki magáncélra lenyom egy ironman-t. :)

PL. elhatározza hogy leúszik egy tóban a 3,8-at egyedül, bekajál.. lemegy BP-ről mondjuk Miskolcra, közben néha vesz egy két kaját, és innivalót.. Utána pedig lefut Egerbe ;)

De pl. kombinát azt hiszem lenyomott egy féltávot egyedül!!! :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2009.10.06. 16:08:43

@.com:

Pontosan, ezt mondom én is. 2 kilivel több volt.. nemzetközi maraton ide vagy oda...

Jó hogy nem a zánkaiak voltak mert akkor 52 lett volna ;)

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2009.10.07. 12:47:29

"Nekem amatőrként pl majdnem értelmezhetetlen ha valaki állandóan leamortizálja magát versenyen"

Ehhez még annyit, hogy, ha visszaolvasod a bejegyzéseidet rendszeresen különböző sérüléseid vannak... ez számomra pont arra utal, hogy versenyeken (az első sérülésed azt hiszem egy 10 kilis verseny után volt) túlhajtod magad és még így is a szintidők teljesítéséért küzdesz. Sokadszorra mondom, de szerintem a megfelelő felkészülés hiányzik, mert erő és akarat megvan benned. Én pl sérülésmentesen végigcsináltam (szerencsém is volt nyilván) a szezont, pedig versenyeken igyekeztem a maximumot kihozni magamból.

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.08.09. 15:52:28

Szia! Én még csak kezdő blogos vagyok és végigolvastam szinte az összes bejegyzésed. Őszinte elismerésem a teljesítményedért! Erősen gondolkozom egy IM-en, de majd csak 2-3 év múlva. Addig még van mit fejlődnöm.
Nos kommentem célja, hogy elmondjam, hogy kizárt dolog, hogy el legyen mérve a Budapest Nemzetközi Maraton. 42,195 km-nek, kell lennie. Minden évben pályahitelesítő által van lemérve a táv és ha a debreceni maratonon botrány volt belőle 2007-ben, hogy kevesebbet mért véletlenül a pályahitelesítő azt hiszem 1 vagy 2 km-el, akkor itt mekkora botrány lenne a pálya elmérése?! Emiatt indultunk jóval kevesebben a 2008-as debreceni maratonon!!!!! Tavaly meg idén emiatt nem lett megrendezve!!! Szóval én nem hiszem, hogy félremérték volna, bár lehet, hogy a fordulókban/kanyarokban nem mindegy melyik íven mész, ez csalhat pár száz métert...
Jó edzést!

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.08.09. 15:54:23

ja, én totál amatőr vagyok, fanatikus, és magamhoz képest szeretnénk általában jobb időt futni, persze néha fáj, de a fájdalmat le kell tudni győzni...
akkor engem nem értesz? :)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.09. 16:22:12

Ez már egy tök régi post... :)

norcsifut · http://norcsifut.blog.hu 2010.08.09. 18:49:26

@WITCH: bocsi, most találtam meg. Látod, nem hogy sokan olvasnak, de mindig akadnak újak is :)
és tök jó látni, hogy valaki így tör előre és kész. komolyan.
Egyébként már nem így gondolod?
süti beállítások módosítása