Első 3 órás bringa

2011.04.20. 11:18

  • A felgyógyulásom után, az első 3 órás bringát tegnap teljesítettem.

Nagyon jól éreztem magam, és most már bővebbet is tudok mondani a új ISM adamo Road nyeregről:

Tökéletes.

Bővebben:

  • Hosszú idő után sem kell fészkelődni, csak a bringázásra lehet figyelni.
  • Aero pozícióban még kényelmesebb mint alapban, ezért gyorsabb is vagy.

(gyengébbek kedvéért akik belekötöttek a +3 km/s hozzászólásomba az aero sisak kapcsán elmondom ugyanazt: NEM a nyereg vagy az aero sisak miatt mész kb 3 km/h-val gyorsabban, hanem azért mert EFFEKTÍVE "kényszerít" erre pozícióra. Remélem világos)

  • Kényelmes

Egyébként teljesen rendbe raktam a bringát:

  • Megtisztítottam
  • Lánc tisztítás (gyerekpopsi törlő kendő - minden motoros ezt használja. Úgy hozza le az olajat hogy csak nézel. Gyerekre nem használnám!) + WD40
  • Első fékpofák cseréje
  • Mindkét fék beállítása
  • Könyöklő csavar brutál meghúzása
  • stb

Ja igen, múltkor teljesen átszereltem a pumpát, most már nem verem le. :)

Most annyira egyben van a bringa, és annyira jól sikerült a beállítása, hogy öröm vele suhanni. Úgy érzem a nyereg is ideális pozícióban, szögben van, a könyöklő, és minden más is.

Szóval nagyon egyben van.

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr162842045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.04.20. 13:14:59

Örülök,hogy jobban vagy és tudsz már edzeni!

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.04.20. 13:52:27

Gyorsan összekaptad magad! Hajrá a felkészüléssel!

Remélem a KRESZ előírásoknak megfelelően is felkészítetted a gépet :-))

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.20. 17:00:29

@Tepó:

Persze, van rajta 4 prizma, elől hatul lámpa (tompított és /fényszóró), 2 dinamó, sárvédő, aero csomagtartó (elől/hátul). Visszapillantó.

Viccet félretéve, felraktam hátulra egy cateye led villogót, és előre is egy fehér kis led villogó tartóját.

Joe balesetét elnézve megéri az a pár gramm hogy lássanak.

radiator80 2011.04.20. 20:34:43

Az egyik gyengébb visszakereste a korábbi bejegyzésed, ami a sisakról szólt:
"Saját tapasztalataim alapján 2-3 km/h-t jelent egy ilyen sisak megléte vagy nem megléte, még relatíve alacsonyabb sebességnél is. Tehát egy adott erőkifejtésnél a normál sisakos 30 km/h helyett mész (aero sisakban) 32-33 km/h-val."
Vagy nekem van gond a magyarommal, vagy Neked, de a vagy az biztos :P...

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2011.04.21. 09:07:45

Kipróbáltam. Nem mentem tőle 3 km/h-val gyorsabban, de biztos csak azért, mert nincs aero-sisakom. :)
És nem is kényszerített semmilyen pozícióra.

Viszont kétségtelen, hogy a -5-ös komfort fokozatot megemeli -3-ra.
Kicsit szerelgetni kell, pl. ~1 centivel lejjebb venni az ülésmagasságot és egyéb paramétereket igény szerint (lásd videók).

Semmi zsibbadás, semmilyen ülésen csúszkálva szenvedés.
Kicsit törte a seggem, eddig ismeretlen pontokon, de az csak az újdonság varázsa volt.

Ajánlom!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.22. 18:56:57

@radiator80:

Az aero sisak elég kényelmetlen ha felegyenesedve bringázol, + baromi hülyén néz ki.

Ergo, főleg azért mész gyorsabban, mert (többek között ez is) rákényszerít arra hogy ne birkaként ágaskodva hajtson valaki, hanem aeroban. Ahogy pedig egyre gyorsabban mész, egyre inkább előjön az, hogy jobb a légellenállásod.

Az ülés meg leginkább abban segít hogy ne kelljen baszakodnod az ülésen, hanem tudjál koncentrálni a bringázásra.

@kombinat:

Legalább te ne legyél hülye :)

Azt ne mondd hogy nem aeroban mentél baszki.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.22. 19:39:52

@kombinat:

Hozzáteszem, a "Typhoon" verzió állítólag az egyik legkényelmesebb, azzal -3-ról felmennél +-re :)

radiator80 2011.04.22. 21:23:43

@WITCH:
Szerintem az is "baromi hülyén" néz ki, ha valaki időfutam sisakban, TT pocícióra feszülve nem tekeri meg a 28-as átlagot... nem mondom, hogy felesleges pompa amator szinten a TT sityak -de magamból kiindulva- nem érzem, hogy ezzel kellene a 32-33-as átlagot javítani, főleg nem az alatta lévőt. Le lehet könyökölni nélküle is. Nekem ez olyan, mintha Lamboval az autopalya külső sávjában "repesztenél", a belsőben meg elhúz melletted egy skodri 120L.

Egyébként gondoltam, hogy nem ismered el, hogy rosszul irtad a sisakos dolgot, csak össze-vissza magyarázol majd... bejött. Csak azt nem értem, ezért miért a másik a gyengébb?

Te blogod, nem szólok bele többet...

kékdelfin 2011.04.22. 21:43:15

Azért nyugtass meg, hogy nem a fenti -képen látható- pozícióban ülsz az új ülésen.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.22. 22:58:19

@radiator80:

Mondok valamit neked, a VB-n kb 35 körüli átlagot mentem. Ja, de ettől fontosabb info, hogy valójában pont leszarom hogy mennyit. :)

"Nekem ez olyan, mintha Lamboval az autopalya külső sávjában "repesztenél", a belsőben meg elhúz melletted egy skodri 120L."

Nagyon jó a hasonlat, pont az ilyen "parasztharcos" mentalitást lenne érdemes kiirtani a magyar társadalomból, mondjuk nálad kezdhetjük is.

Mi a picsáért nem mehetek Lambóval 120-al a külső sávben?

Ki a picsát zavar, ha egy 120-as skoda üveghangon elmegy mellettem 122-vel? :)

Mert engem kurvára nem zavar.

Amikor az 1100-es kawával megyek 130-al a külső sávban, nos akkor is pont leszarom hogy jön e egy idióta 1.2-es corsa 150-el, akinek több mint fél percig tart mire eléri ezt a tempót.

Nem fogok utána menni 250-el.

Miért is kellene?

Remélem érthető volt.

Amúgy meg, ha érdekel, kibaszott olcsón kaptam a sisakot, e mellet csak egy sima utcai sisakom van, attól pedig ez a legtöbb szempontból jobb.

Van valami kifogásod a használata ellen, vagy szerinted kérvényt kellene neked benyújtanom hogy használhassam?

FAX számot adsz? Szignálva visszaküldöd az engedélyed? Köszi!

Amúgy a "gyengébb" dolgot nem is értem, (hogy mire írtad) ilyen szót nem is használtam.

Más: az IM számomra nem verseny.

(és itt a hangsúly a NEM szón van)

Lehet hogy fájdalmas dolog számodra olyan mondatot olvasni, ami nem illeszkedik bele a cizellált világképedbe, de ettől függetlenül ez a helyzet.

Leírom még egyszer(állítólag többször elmondva jobban rögzül): számomra nem verseny.

Sokkal inkább kihívás, amit persze élvezek.

Na és akkor egy kis Uj Péter féle befejezés:

Kb ennyi, a Skodások és a Lambósok is elmehetnek a picsába. Az összehasonlításuk meg végképp.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.22. 23:14:02

@Kékdelfin:

Nyugtass meg hogy neked sincs semmi közöd hozzá, hogy múlt nyáron hogyan ültem egy bringán. :)))

És akkor én is biztosítalak, hogy nekem sincs túl sok beleszólásom abba, hogy milyen szögben preferálod a cég titkárnőjét.

Maradjunk ennyiben. :)

Amúgy hogy valami magvasat is mondjak, őszintén szólva én is csak tanulom mind a bringaszerelést, mind a bringabeállításokat.

Egész jól tudok már fékeket beállítani, bowden cserélni, váltót állítani valamennyire, és egész jól megy a nyereg magasságának, és a szögének a belövése is.

Persze limitáló tényező, hogy a váz fix 57-es (ami elméletileg pont jó), lehet hogy triatlanhoz kicsit kisebb kellene nekem, de ez van. 8P Mikor még megvettem nem nagyon értettem az egészhez - mondjuk úgy semennyire.

A váz geometriaját "félig virtualisan" már megpiszkáltam ezzel a ferde nyeregcsővel, és még az első strucnit is cserélni akartam rövidebbre, hogy a távolság kisebb legyen a nyereg és a könyöklő között. De erről már lemondtam, mert az új nyereggel ez közelebb került.

Persze így meg már lehet, hogy túlságosan elől vagyok a hajtóműhöz képest. :)

Szóval lehet hogy hátrébb kellene a nyereg, + kellene a rövid kormány strucni előre. Lehet.

Ja igen, a legfontosabb:

A nyerget feljebb raktam, azt hiszem.

Remélem kielégítő volt a válasz.

Rájöttem hogy majdnem felesleges vennem egy TT bringát (tavaly nyáron majdnem vettem egy Merida Warp 5-öst), a váz meg úgy is marad 57-es, szóval ebből gazdálkodok. :))

Hozzáteszem a mostani bringa beállítás - úgy érzem - egész jól sikerült.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.22. 23:26:47

Valaki esetleg az eredeti témáról is akar beszélni?

NYEREG baz'meg. 8D

Vagy esetleg csak egy szimpla húsvéti flame csata? ;)

@Kékdelfin:

Amúgy gratulálok, csodálatos hogy milyen aktív vagy a "Való világ 4" blogjában, majd beszartam a tényen.

kékdelfin 2011.04.22. 23:47:52

@WITCH: Látom nem nagyon bírod, ha "kritikával" illetnek. Egyébként csak arra gondoltam, hogy magasan könyökölsz az ülésmagassághoz képest. Ha neked ez a kényelmes, és ezt a komfortot fokozod ezzel az új üléssel, tedd! De akár 2-3 km/h-val gyorsabb is lehetnél;)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.23. 00:03:15

@Kékdelfin:

Ja, a könyökléssel (már mint a magasságával) nincs mit tenni, ilyen a könyöklő. Ez van. Egészen biztos hogy nem veszek egyelőre másikat.

kékdelfin 2011.04.23. 00:18:58

@WITCH: A könyöklővel semmi baj. De a kormányt tudnád lejjebb szerelni. Legalábbis a stucni magasságából ez látszik.
Azt írtad, hogy a nyerget még magasabbra szerelted. Ezzel bizonyos szempontból jó irányba mentél, viszont a lábod ettől még nyújtottabb lett/lesz.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.23. 01:15:17

@Kékdelfin:

Ja persze, lehetne negatív esésű (és esetleg rövidebb) a strucni.

Most különben egész jól belőttem a dolgot, egész egyszerűen nincs kedvem "strucnizgatni".

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.04.23. 08:07:28

WITCH:
kár ezekért a hirtelen felindultságból elkövetett csúnya szavas kommentjeidért ;)
mindig felb@szod magad ha kritizálnak,ez is tény ;)
azzal együtt írom ezt,hogy tudom-tudom,hogy ez a Te blogod így nyilván úgy írsz ide ahogyan csak akarsz.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.04.23. 10:57:07

@PecsiPeter:

Nyilvánvalóan a hátteret nem ismeritek, és valószínűleg egészen máshogy reagálnék, ha egész más lenen az alaphelyzet ami pl. tegnap is volt.

Tegnap pl. órákig kellett hallgatnom valaki ordítását, és sajnos még nincsenek acélsodronyból az idegeim, ergo van valami ok-okozati összefüggés a kettő között.
süti beállítások módosítása