Fejlemények

2011.01.23. 14:49

Arra jöttem rá hogy a flow egyik "se nem túl nehéz, se nem túl könnyű" feltételéhez nekem (másokhoz hasonlóan) szükséges az hogy jól fel legyek pörgetve (úgy értem optimális energetikai folyamatok tudjanak működni a testemben).

Ez magyarra lefordítva annyit tesz hogy, hogy sokkal inkább élvezhető pl a futás akkor ha már eltelt mondjuk egy óra 5, egy óra 10 perc, mert pl. az én szervezetem nagyjából ekkorra áll be energetikailag (közel maximális arányú zsírégetés, stb) Szóval kb onnantól kapok egy folyamatos szép nagy löketet.

Szóval ma pl csináltam magamnak egy jó kis flow élményt, és baromi jó volt!

Ehhez egyrészt azt tettem, hogy leálltam a futókörözésről, mert mar nagyon nem volt izgi.

Szerencsére nem olyan nagy távolságra van egy erdő, oda futottam ki.

Másrészt:

1./ Világos cél:

A pályáról elfutok az erdő másik végéig, és vissza.

2. / Azonnali visszajelzés (mindig tudtam hogy közelebb kerültem e a célomhoz , s mennyire)

3./ A feladat nem volt túl nehéz, de azért túl könnyű sem.

Nem sprinteltem, de azért nem is csak kocogtam, és rajtam volt egy könnyű hátizsák, vízzel és géllel, és szintek is voltak.

Szuper volt! 8D

Most próbálom az élvezetesség (és a futástechnikai 'szakmai igényesség') jegyében a túl hosszú futásokat mellőzni, ami azt jelenti hogy egy alkalommal max 99 percet futok, vagy kevesebbet.

További fejlemények, hogy a jó kis Saucony Type A2 cipőmmel 2 probléma volt, az egyik az hogy a sarok része (achillesnél) picit kemény, párszor fel is törte a lábam.

A másik az hogy a vásárlásnál vacilláltam 2 méret között, (fél szám különbség) és végül is a kisebbet vettem meg.

Ilyenkor aranyszabály: ha 2 cipőméret között nagyon vacillálsz, szinte mindig jobb ha a nagyobbat veszed meg. :) Főleg ha Ironman-ezel, vagy ultrázol (na nem a konyhában. Egyébként segíthetsz az asszonynak, nem törik le a kezed...)

Mindenesetre most óriási mázlim volt ezzel a cipővel.

A fejlemények:

1./ Sikerült a használat miatt jól kitaposni, így pont tökéletes a lábamra.

WOW! 

2. / Kicseréltem az eredeti cipőbetétet egy kicst lábboltozat emelős + hálószerű valamire.

Nagyon bevált!

3./ Használat miatt (+ hogy kimondottam futózoknit hordok, amely erősített: kb 2,5x olyan vastag az achillesnél, és oldalt), már nagyon kényelmes mindenhol.

Ez szintén jó hír.

4. / Ami nem változott, az pedig az hogy extrém könnyű a cipő, és szinte minden tekintetben jó. :)

Ma egyébként úgy indultam el futni, hogy szenvedélyesen utálok futni, és úgy értem vissza, hogy imádok.

Ez is valami. ;)

Néha jó, ha használja az ember a pszichológiai elveket saját magán is, főleg ha azok igen hasznosak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr412607284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laciii79 2011.01.23. 18:03:10

Fúúú Witch! Nagyon állat ez a cipő!!! És ráadásul ár-érték viszonyításban (mint a saucony általában) is nagyon jónak tűnik. Lehet, hogy ő lesz a befutó a már régóta tervezett cipővásárra...

laciii79 2011.01.27. 18:28:33

Witch! Írj már arról légy szíves, hogy hogy viselkedik ez a cipő esőben. Nem a talpán lévő lyukakra gondolok,hogy esetleg beszivárog a víz, az nem érdekel, és értem, hogy miért vannak. A csúszás kérdés lenne számomra izgalmas. Mennyire csúszik szakadó esőben, ködszitáláskor, egyszóval hogy viselkedik, ha nem sima aszfalt van alattad? Köszi

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2011.01.28. 09:11:25

@laciii79:

Megmondom őszintén olyan sok tapasztalatom nincs az esővel kapcsolatban ezzel a cipővel.

Ha full esik, általában nem futok.

De egyébként kezdek abba az irányba hajlani, hogy majdnem tök mindegy milyen cuccal mész, a lényeg a technika és az agy.

Egy technikás futó mezítláb is tud vizes fűben futni, aki meg teljesen ko, az lehet hogy egy lánctalpasban is elnyal a porban. :)

Nem kell ezt túldimenzionálni... szerintem.

laciii79 2011.01.29. 12:12:30

@WITCH: Csak azért kérdeztem, mert az edzésonline-on olvastam egy véleményt a cipőről, és abban az illető rámutatott, hogy esőben csúszkál benne, de akkor nála nyilván ez technikai probléma. :-)
Kösz a választ.
süti beállítások módosítása