Első offtopic hír, hogy már megy a mozikban a "Bombák földjén", egy tűzszerészekről szóló film (Oscar-ra jelölték). Érdemes megnézni.

Sokan tudják hogy "volt tűzszerész vagyok", és nem tudom megszámolni a két kezemen az olyan alkalmakat, amikor pillanatokon belül majdnem felrobbantam (pl amikor több tonna bombát és robbanóanyagot szedtünk ki egy 1945-ös nem megsemmisített robbantógödörből, aminek egy része be volt élesítve, vagy amikor csákánnyal rávágtam teljes erőből (véletlenül) egy 120 mm-es orosz aknavető gránátra - ráadásul ez megismétlődött 5 percen belül... vagy amikor szintén több tonna elég veszélyes állapotú 2. világháborús bombán ültem egy katonai szállító tetején.. vagy amikor egy beélesített aknavető gránátot szállítottunk el, és a sofőrnek elfelejetettek szólni hogy mi van hátul, és 25 percen keresztül padlógázzal ment a réten, (mert rohant a vezérőrnagy után) repülve az akadályokon, és én kézzel próbáltam egy pozícióban tartani a gránátot, ami hol a padlón volt, hol a ponyvánál, hol majdnem belevertem a kocsi oldalába.... közben folymatosan ordítva - persze nem hallotta, mert elől ült. Szóval voltak érdekes dolgok 8D Vagy amikor pl. a Hungaroring mellé mentünk szintén riasztásra, és láttuk hogy a gyerekek egy beélesített gránátot rugdosnak lefelé a hegyoldalon, és 4 perces kiliknél gyorsabban rohantam feléjük, közben teljes erőből ordítva hogy hagyják abba... ilyesmi... Mindenesetre azt tudni kell, hogy az akkori tűzszerészek közül mára senki nincs ott. 3 évvel ezelőtt még volt ott egy régi ember, de most már ő sincs. Egy részük meghalt bevetésben (2 ember Afganisztánban, és olyan tizenvalamennyi itthon) a többiek már kiléptek.

Szóval a mostani filmben rengeteg baromság van szakmai (és emberi viszonyok ) szempontjából.. rengeteg.. De alapvetően vannak benne valós részek, és persze a feelingje:

Pl amikor a csávó meglátja, hogy mekkora tüzérségi lőszerek vannak ott (laikusok számára szerintem ez is bomba) akkor leveszi a teljes védőfelszerelést magáról, mert akkor már úgy is mindegy.

Nekünk sokszor volt ilyen.. Amikor egy 120 mm-es aknavetővel dolgozol vagy még nagyobb dolgokkal, tök mindegy hogy van e rajtad titánbetétes, repeszálló, legdurvább tűzszerész ruha (ami simán kivéd egy kalasnyikovot 20 cm-ről!) mert ha az ott felrobban, a nyomás, és a hihetetlen erejű repeszek szanaszét visznek mindent. (és akkor már könnyebb dolgozni egy polóban pl)

Na szóval, rengeteg hülyeség van a filmben, de amúgy erősen ajánlott mindenkinek, mert jól adja vissza az egész tűzszerész világot, nagyon érdekes!

Rengeteg tűzszerész történetem van, ha valakit érdekel.. 8D Pl amikor valamelyik hülye próbából leküldte a tűzszerész robotunkat egy lépcsőn, mert kiváncsi volt le tud e menni normálisan - nem tudott :) (totálkár)

Második hír, hogy beszélgettem a Tankcs/\pdás frontemberrel, és a sport, a futás és az ironman is szóba került. Itt hallgatható meg: LINK (részlet)

Elég jó ;)

A harmadik hír pedig, hogy holnap Crossfutás - mindenki jöjjön!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr741775511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laciii79 2010.02.20. 15:26:54

Szia! Kérdésem lenne. Nekem adtál tanácsot nemrég a helyes futóstílussal kapcsolatban a futoblog-on. Azóta próbálok átállni, és, bár komoly izomlázakkal jár egyelőre, úgy érzem működik. Még nem érzem természetesnek, de türelem. A kérdés, a newton futócipőt lehet itthon kapni? Nem okozok-e kárt magamnak, ha mondjuk nike air pegasus-ban próbálok átállni az új stílusra?. A választ köszi, előre is.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.02.20. 16:26:54

@laciii79:

Azert annyira nem vagyok kompetens a temaban, Kuttor Csaba enyhen szolva illetekesebb..

Szerintem a Newtont sehol.

Meg egyszer jelezem, annyira nem vagyok kompetens, de gondolom egy extrem nagy csillapitasu es sarku cipo szinte lehetetlenne teszi a normalis futast.

Multkor pl. vettem egy 25 E ft-os tobbe- kevesbe flat felverseny cipot 10 E-ert... mivel tel van, szinte senki nem keres cipot...

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.02.20. 17:21:56

Érdekes sztorik! A filmet én is meg szeretném nézni.
Mi a rangfokozatod?

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.02.20. 17:33:12

Láttam képeidet a Terminartors-on, vannak nagyon jók! Kicsit elmebetegek, de tényleg jók!

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.02.20. 17:41:44

Az "elmebeteget" idézőjelben értem! Olyan Van Gogh-os..

laciii79 2010.02.20. 18:01:20

@WITCH: Köszi. Pillanatnyilag nálad kompetensebbet nem "ismerek" a témában, ezért fordultam hozzád. :-)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.02.20. 20:44:01

@myke6969:

Köszi. Azt szoktam mondani hogy Van Gogh ölt volna a mai akrilfestékekért. Tényleg...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.02.20. 20:46:51

@laciii79:

Akkor azt mondom hogy vegyél egy nagyon könnyű, flat verseny, vagy félverseny cipőt.

A decathlonban most 10-ért van egy eredetilag "huszonvalamennyiezres"... szép piros!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.02.20. 20:56:15

@myke6969:

Momentán semmi - honvéd.

Remélem már békén hagynak egy életre! 8D

Anno még UN (Ensz) katonának is el akartak vinni.

Az lett volna szép: 1,5 millió műanyag jugó aknát "fémkeresővel" megtalálni. (magyarul: hason fekve, szúróbottal)

Jó hogy nem mentem el oda...

Ha érdekel, majd egyszer verseny után leülünk sztorizgatni.. :)

laciii79 2010.02.21. 12:23:14

Kösz a tippet. Ha még lesznek kérdéseim a témában, téged zaklatlak majd. :-)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.01. 20:54:37

@laciii79:

Szerintem a Nike-nak is vannak jó flat(laposabb) verseny-félverseny cipői erre a célra...
süti beállítások módosítása