Táplálkozás:

#1: "Kerülje a pépes tésztát! A legtöbb amerikai túlfőzi a tésztát, amitől az teljesen puha lesz. Mivel a puha tészta kevesebb emésztést igényel, ezért hamarabb le is bomlik. Készítse el a tésztát inkább olasz módra al dante (fogkeményre) vagy alig főzve! Ezzel a tészta megemésztéséhez szükséges idő megnő, amitől a glükóz szintje fokozatosan fog emelkedni a vérben."

+ a nagyon kezdőknek(akik egy közép, vagy hosszú távú versenyen sem voltak), és a triatlonnal most esetleg ismerkedőknek hozzátenném még hogy...

Verseny napja előtt már úgy sem fog tudsz aludni, ezért 2 nappal előtte pihend ki magad, és 3 órával a verseny előtt kajálj be szénhirdátból. (ez már annyira alapvető hogy le sem akartam írni, de páran mégis el szokták felejteni főleg IM előtt)

Magyarul: ha 8-kor indul a verseny, akkor 5 óra előtt kell bekajálni.

Kifőzöl egy családi adag fél kilós spagettit olyan hajnali 4-kor, és annyit eszel amennyi jól esik, vagy beléd fér ;)) Sok triatlonos 'a la natur' eszi, értsd ezen azt, hogy gyakorlatilag semmit nem rak rá.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://witch-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr661863067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oregbaka 2010.03.23. 21:55:30

Az edzesekkel nincs baj. Nyomom a futasokat (vasarnap 32 km volt az adag). Hetente negy alkalommal is ketszer edzek naponta. Rengeteg irodalmat olvasok. Mindent megteszek, hogy sikeruljon a nagy alom.
Azonban, valahogy nagyon nem latom magamat a nagy nap kezdeten, hajnali 3 ora 30-kor tesztat fozni a kaszoi szallasomon es degeszre enni magamat 4-re. Erre meg kicsit gyurnom kell. Lelkileg biztos.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.23. 22:07:30

A 'rápihenésre' vigyázz, ha nem vagy full profi, akkor Kropkó szerint kell 3 hét pihi előtte, kb rekreációs mozgással.

És a kajálással is!

Van 2 nagyon jó kondiban lévő beac-os ismerősöm, aki (valószínűleg) éppen a kaja/emésztési rendszer miatt nem tudta végigcsinálni. Az egyik kolléga a bringán adta fel , a másik pedig a futáson. Fontos!

Kropkó szerint ez egy félmaraton, a többi(3,8km úszás, 180 bringa, és a maraton első fele)bemelegítés. És ne persze minden fejben dől el!

Igérem én is megpróbálok jó lenni augusztusban! ;)

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.23. 22:16:07

@oregbaka:

A másik fontos tapasztalatom az a tavalyi IM után, hogy enni is kell közben rendesen (min 10 000 kalóriás a verseny. Persze ez nem csak szénhidrátból megy, hanem zsírégetésből is, de akkor is...), és e miatt a 2. bringa kör végén, mindenképpen kinéz egy rendesebb kajálás....

Nem csak gélt, és energiaszeletet, hanem tésztát is pl.

Nemsokára összeállítok egy 'wishlist'-et, hogy mi az amit változtatni fogok a 2. IRONMAN-emen.

(Sok minden!)

oregbaka 2010.03.23. 22:26:26

@WITCH: Hat full profinak nem mondanam magam az biztos. Ez lesz az elso probalkozasom a targykorben. Mivel szabaduszo vagyok, csak remelem hogy a "Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét" program utolso harom hete megfelel Peter iranymutatasanak. Ez az amit kovetni probalok majd. Addig is egy elso marathoni futas, szinten az elobbi oldal kezdoknek nyujtott tamogatasaval. Eddig ugy erzem mukodik. Ha kell a tesztat is nyomni fogom :-)

oregbaka 2010.03.23. 22:35:31

@WITCH: A magamfajta elso balozonak minden "lessons learned" segit. Vegigolvastam es meghallgattam az osszes ppt.-es anyagot a nagyatadi oldalon. jelszo: "mindent ugy ahogy begyakoroltad. Versenyen semmi kiserletezes".
Ennek megfeleloen elkezdtem keresni a szamomra megfelelo betapokat. Persze halas vagyok minden mar kiprobalt praktikaert. Es ahogy latom az oldalak tartalmanak megismerese utan, egy ilyen lista hianypotlo irodalom lenne a maga nemeben

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.24. 06:48:52

@oregbaka: a korán kelés - korán evés témában annyit tudnék hozzátenni, hogy el kell kezdeni szoktatni magad a korai felkeléshez és akkor tudsz majd kajálni is. mi 3:45-kor kelünk, merta feleségem hatra jár dolgozni. ki szoktam kísérni a buszhoz 5-re, és mire visszaérek tök éhes vagyok, simán eszek. aztán 9 körül még egy reggeli... :)
nem mondom, hogy kelj négykor minden nap, de erre is oda kell figyelni és ráedzeni.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.03.24. 07:00:13

@oregbaka: Reggelire is vonatkozik, azt edd, amit a hosszú edzések előtt megszoktál.
Én pl 3 weetabix-et reggeliztem. Bringán megettem 5 szelet Powerbar energiaszeletet,2 banánt és 3 mini szendvicset (1 harapásos szalámis szendvics, mert sós íz is kell, különben a végén már nem megy le az édes), futás közben pedig 6-7 gélt, néhány kis szelet dinnyét. Megittam kb 9l folyadékot (2/3 víz - 1/3 izo). Ez működött.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.24. 09:04:44

@rrroka:

"mi 3:45-kor kelünk, mert a feleségem hatra jár dolgozni."

Minden elismerésem!

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.24. 09:06:03

@myke6969:

"Én pl 3 weetabix-et reggeliztem."

Mit? :)

oregbaka 2010.03.24. 09:35:48

Igazan koszonom a tanacsokat. Jo erzes, hogy az emberfia (meg ha oregbaka is) nincs egyedul ebben az informacio aradatban.
Azt nem igerem, hogy nem lesz tobb kerdesem a kozeljovoben.
myke6969:
Azert ez nem keves. Meg a biciklis adagot ertem es latom is lelki szemeimmel. De 6-7 gel a futas alatt, az kemeny lehet. Nekem nem megy tobb orankent egynel. Most peldaul a tegnap elotti 32 km-re vittem magammal ket darabot, de egesz egyszeruen nem kivantam. Igy aztan megmaradt. Persze ez lehet, hogy hiba. Lehet, hogy pont ilyen hibak miatt jon majd szembe a kalapacsos?
Ami a sost illeti. Igen, igazad lehet. Neha egyszeruen mar nem megy le az edes, pedig erzem, hogy valami kellene.

ernestina 2010.03.24. 09:48:16

Már észrevehettétek, sosem a "tudományos" részre kommentelek, mert egy részével egyetértek, egy részével nem, de mivel én is az egyéni megszokott dolgokhoz ragaszkodom, nem traktálnék senkit azzal én hogyan s miképp. Hogy működik-e, az úgyis kiderül az IM-en, aztán utána már okoskodhatok/nék, de ...
Szóval most is inkább az abszurd része fogott meg:) milyen életszerű, hogy főzz 4-kor egy jó adag tésztát:) kb. annyira, mint hogy pakold be a mosást, időzítsd úgy, hogy a futóedzésed vagy görgőzésed végére végezzen a program. Így aztán lehet versenyezni a háztartási géppel, hazaérsz időre vagy sem. Én pl. ilyeneket csinálok. De egyébként annyi de annyi bizarr és abszurd dolgot teszünk, amit észre sem veszünk, amire azt mondják nem normális. És ha végiggondolom, egy-egy hetem felér egy Monthy Python forgatókönyvvel.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.03.24. 09:53:36

@oregbaka: Szoktasd magad hozzá a sportolás közbeni táplálkozáshoz, ez a km gyűjtésen kívül a legfontosabb a felkészülésben! Én ha 32-t futok az (attól függően, hogy reggeliztem-e) 3-4 gél, az első órában semmi, de utána fél óránként 1.

@WITCH: www.worldpantry.com/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prmenbr=587770&prrfnbr=892387&pcgrfnbr=881895

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.03.24. 09:56:22

@myke6969: és ezt az adatot még hozzátenném: -6kg voltam mindezek elfogyasztása után a célban a reggeli súlyomhoz képest (úgy, hogy nem jártam a mellékhelyiségben 1x sem)

oregbaka 2010.03.24. 09:57:45

@rrroka: Teljes tisztelet az en oldalamrol is ezert a spartai idopontert. Gondolom azert idoben is lefekszel?
Miota jobb az ido elkezdtem montival bejarnia dolgozni. De igy is "csak" 6-kor kelek. IM nezopontbol ez nem korai, az biztos. De vettem a lapot. Ahogy kozeledik a nagy nap, egyre tobbszor probalom majd szimulalni ezt a reggeli rutint: korai keles, korai eves (teszta), hosszu bringa (begyakorolt kajakkal) es geles futas.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.03.24. 10:18:42

Szerintem semmi baj nincs a korai tésztaevéssel. Balatonátuszás reggelén 6-kor szoktam indulni Sopronból és a kocsiban eszek meg egy teljes családnak való tésztát. Máskor persze eszembe se jutna ilyesmi, de az extrém helyzetekhez csak extrém módon tudsz alkalmazkodni.
Egyébként én úgy tudom a szénhidrát-feltöltést 1-2 nappal a verseny előtt illik megkezdeni.
Öregbaka: Nekem se mindig esik jól a gél, de eszek, sőt valamikor nem is vagyok szomjas és iszom, mert ez is az edzés része. Szerintem.

oregbaka 2010.03.24. 10:41:25

@Vasapu: Teljesen egyetertek es en is igy gondolom. Szoktam is rendesen folyadekot potolni. Nekem csak a gel darabszammal voltak gondjaim az elso olvasat utan. (6-7 gel.) De a tanacsot en kertem es meg is kaptam. Nincs gond. Latva myke korabbi erofesziteseit es eredmenyeit azt gondolom megfontolando a tanacs. Kulonben is ez az O tapasztalata es kesz.
Mas. Nem tudok irni az oldaladon. Valahogy mindig gond van az uzenet tipusanak kivalasztasaval.

oregbaka 2010.03.24. 10:46:28

@Vasapu: Pontositok. Az uzenet profilkijelolesevel vannak gondjaim.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.03.24. 10:51:13

@oregbaka:
Azt hiszem névtelenként kell írni, de azt át tudod írni a saját nevedre. Próbáld ki, ha nem megy megkérdezem pontosan. Ide tudsz válaszolni, ezt nézni fogom.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.24. 12:01:26

@oregbaka: hát elalszik az ember 9 körül az biztos...

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.03.24. 12:40:43

@oregbaka: "Kulonben is ez az O tapasztalata es kesz" itt a lényeg!
A felkészülésed alatt bőven lesz elég időd, hogy figyeld magad. Megismerd a szervezeted jelzéseit. A hosszú edzések tapasztalatával gazdálkodhatsz majd az IM-en. Gondolom el fogsz jutni pl 4-5óra keró +2óra ráfutás kombóig. Ott légy résen, ami ott működik az az IM-en is fog. Még annyit hozzáteszek, hogy természetesen bármelyikünk képes 2-3 órát intenzíven mozogni úgy, hogy nem táplálkozik, (nehezen írom le: nem iszik közben), DE, ha eszel, iszol rendesen a rövidebb edzések alatt is: csökkented a katabolikus folyamatokat a szervezetben (kevésbé épülnek le az izmaid) és gyorsítod a regenerációt, ezek következtében összességében egy időszakban hatékonyabban tudsz edzeni.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.24. 14:17:47

@Vasapu:

"Egyébként én úgy tudom a szénhidrát-feltöltést 1-2 nappal a verseny előtt illik megkezdeni."

Ja, ja - persze. De akkor még jobb ha inkább 2-3 nappal előtte... Az utolsó napot azért írtam mert az is fontos...

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.03.24. 14:18:49

@myke6969:

Szőnyi 1,5 kilót hízott a Deca IM-en a jó koszt miatt, az milyen? 8P
süti beállítások módosítása